صالحی امیری: در یک دهه آینده با برابری کمی و کیفی زنان در ورزش رو به رو خواهیم شد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: باور داریم ورزش ایران می‌تواند عامل توسعه اجتماعی کشور باشد، ورزش می‌تواند نشاط، غرور هویت و اعتماد اجتماعی را تقویت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نخستین جلسه کمیسیون صلح و ورزش با حضور سیدرضا صالحی‌امیری، حجت‌الاسلام سید مصطفی محقق داماد، حمیدرضا عارف، شاهرخ شهنازی، فضل‌الله باقرزاده، حجت‌الاسلام  نقویان، اورسجی، دهخدا، اصغر رحیمی، قراخانلو، شایسته، دادگر،کیکاووس سعیدی، طاره طاهریان، رضوانی، میراسماعیلی، طباطبایی، قارداشی و جمعی از اهالی ورزش در محل کمیته ملی المپیک آغاز شد.

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست اظهار داشت: جمع حاضر نخبگان ورزش هستند. بر عکس تصویر بیرونی کمیته که با مدال شناخته می‌شود در داخل قضاوت بر اساس فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است. 17 کمیسیون در کمیته فعال هستند و و روسای این کمسیون‌ها در این نشست حاضر هستند. آغاز رسمی کمسیون صلح و ورزش امروز و در این نخستین جلسه است و امیدوارم با نظم و انضباط برای رسیدن به اهداف منظم ادامه یابد. باور داریم ورزش ایران می‌تواند عامل توسعه اجتماعی کشور باشد. ورزش می‌تواند نشاط، غرور، هویت و اعتماد اجتماعی را تقویت کند.

وی تاکید کرد: ما برای خود تعریف کردیم ورزش باید در تراز بالایی در بین ملت برخوردار باشد و اهداف بزرگ فرهنگی زیادی را با محوریت نقویان دنبال می‌کنیم‌. مسائل محیط زیست به صورت دائم در دستور کار ماست. همچنین حضور زنان در ورزش و جامعه مورد توجه است و در هدف گذاری‌ها در یک دهه آینده با برابری کمی و کیفی زنان در ورزش رو به رو خواهیم بود. بر خلاف رقابت‌های سیاسی و طمع‌های اقتصادی، چنین فضایی در ورزش نیست و همه یکدل و یک زبان هستند و هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد و همه در یک خانواده برای عزت آن تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید مصطفی محقق داماد، رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران در این نشست گفت: استنباط من از چند آیه قرآن این است که برای اینکه جامعه صلح طلبی تربیت کنیم و آن را آموزش دهیم باید سوال کنیم چه باید کرد. پاسخ این است که باید از دبستان آغاز کرد و این کاملا روشن است. آموزش و پرورش باید این امر را آموزش دهد اما این کار را نمی‌کند. بچه‌ها باید در مدرسه روحیه پذیرش یکدیگر را داشته باشند. من فکر می‌کنم قرآن قضیه روحیه جسمی و روحی را به هم ضمیمه کرده یعنی تکامل و آرامش روحی در داشتن بدن ورزیده و سالم است.

وی تصریح کرد: همه مسائل قهرمانی مهم است و به ورزشکاران افتخار می‌کنیم‌ اما باید ورزش عمومی شود. اگر قرار باشد فقط حرفه‌ای باشد باعث افتخار است اما اگر ورزش را در توده جامعه وارد کنیم و همه بدانند چقدر روحیه خشونت را کاهش می‌دهد. جامعه ما خشن شده و همه بهم پرخاش می‌کنند. اختلافات خانوادگی زیاد شده که ناشی از عدم سلامت جسمانی است. ناراحتی روحی، افسردگی و ..‌ در واقع بیماری جسمی است و تنها راه مبارزه با آن ورود ورزش در دل خانواده‌ها است.

دیدگاه تان را بنویسید