در حاشیه جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک؛

صالحی امیری: ۴۰ سال از انقلاب می گذرد و باید افتخار آفرینی ورزشکارانمان برای جامعه به نمایش در آید

رییس کمیته ملی المپیک گفت‌: قبلا دو ستاد عالی در ارگان داشتیم که سیاست غلط و مایه اختلاف بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رضا صالحی امیری در حاشیه جلسه ستاد عالی بازی‌های  المپیک، بیان‌ کرد: ما جلسات را هر دو هفته‌ یک بار برگزار می‌کنیم، اما نزدیک رویداد  المپیک که شود جلسات هفتگی برگزار خواهد شد. البته ما یک کمیته‌ کارشناسی را تشکیل دادیم که دو نفر از وزارت ورزش و جوانان  دو نفر از کمیته ملی المپیک در آن حضور دارند و قبل از جلسه ستاد کارهای کارشناسی را انجام می‌دهند و گزارش آن را به ستاد ارائه می‌دهند. آن چیزی که در گذشته مایه اختلاف بود، این بوده است که دو ستاد در دو ارگان یک موضوع را دنبال می‌کردند که به نظرم این سیاست غلطی است. ما در حال‌ حاضر یک ستاد را داریم که با مدیریت وزیر ورزش و جوانان کارها را دنبال می‌کند.

صالحی امیری در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه موزه ملی  المپیک و پارالمپیک، گفت‌: ۴۰ سال از انقلاب می گذرد و باید  افتخار آفرینی ورزشکارانمان را برای جامعه به نمایش در آید. قبلا ظرفیت مکانی آن را در اختیار نداشتیم، اما از یک سال قبل ستادی تشکیل شد و جلساتی را هر دو شنبه برگزار می‌کنیم، طرح هایی را بررسی کرده‌ایم و در نهایت ویترین‌هایی را برای  موزه سفارش دادیم. اکنون هم در حال جمع‌آوری مدال‌ها و یادمان هستیم و داریم تلاش می‌کنیم با حضور مقامات عالی کشور فاز اول موزه را افتتاح کنیم. برای فاز دوم نیز ما احداث ساختمانی را پیش‌بینی کرده‌ایم که معماری موزه داشته باشد و مردم و توریست‌های خارجی بتوانند از این موزه که نماد غرور ملی است استفاده کنند.

رییس کمیته ملی المپیک در پایان و در پاسخ به این پرسش که فاز اول چه زمانی افتتاح خواهد شد، در این باره گفت‌: ما داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم که ۳۰ بهمن ماه افتتاح شود، اما چیزی که قطعی این است است که تا پایان سال فاز اول موزه را افتتاح خواهیم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید