گزارش جی پلاس/ فردا برگزار می شود؛

مجمع مهم کمیته ملی المپیک برای تصویب اساسنامه جدید

چهل و ششمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح سه شنبه (فردا) با حضور 63 عضو خود برگزار می شود تا مهمترین دستور کار خود یعنی تصویب اساسنامه جدید را انجام دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح فردا سه شنبه (25 دی 97) برگزار می شود. مجمعی که عنوان چهل و ششم را بر خود می بیند و البته اولین مجمع عمومی پس از انتخاب رئیس و اعضای جدید خواهد بود. سال گذشته درست همین 25 دی ماه بود که سید رضا صالحی امیری برای چهار سال رئیس این کمیته شد و سایر اعضای هیئت اجرایی هم را رای اعضای مجمع انتخاب شدند.

  • مجمع مهم

مجامع عمومی کمیته المپیک اغلب به ارائه گزارش های مالی و بحث های کلی می گذشت اما جلسه فردا اما ورای یک مجمع معمولی است و قرار است تصمیم های نسبتا مهمی در آن گرفته شود. مهمترین تصمیم هم به طور کلی بررسی و تصویب اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک است.

یکی از موضوعاتی که مدت هاست پیرامون کمیته مطرح می شود، ماجرای انتصابی کردن دبیرکل و خزانه دار است. هردوی این سمت ها سال گذشته با رای اعضای مجمع انتخاب شدند اما حالا قرار است انتصابی شود. البته که صالحی امیری این تعبیر را صرفا قبول ندارد و معتقد است اگرچه مسئولان این پست ها را رئیس معرفی می کند اما اعضای هیئت اجرایی یا مجمع عمومی برای تایید یا رد آن رای می دهند.

به هر ترتیب این موضوع یکی از مهمترین تغییراتی است که در اساسنامه جدید گنجانده شده و باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتخاب کردن یا پیشنهاد دادن دبیر و خزانه دار از سوی رئیس، تصمیم جدیدی بود که در هیئت اجرایی مطرح و تصویب هم شد و حالا در اساسنامه جدید آورده شده است. همچنین در اساسنامه آورده شده که دبیر و خزانه دار پس از پیشنهاد با رای هیئت اجرایی انتخاب می شوند.

همین اساسنامه هم از یک ماه پیش در اختیار اعضای مجمع قرار گرفته تا آن را به دقت مطالعه و در صورت داشتن انتقاد یا پیشنهادی بتوانند در روز مجمع آن را ارائه کنند.

  • طرح پیشنهاد در رسانه ها قبل از مجمع؟

یکی از موضوعاتی که مدتی است در رسانه ها مطرح می شود، چگونگی انتخاب نهایی دبیر کل و خزانه دار است. برخی معتقدند که قرار است در مورد چگونگی رای گیری برای این دو پست در مجمع عمومی تصمیم گیری شود. اینکه آیا پس از انتخاب دبیرکل و خزانه دار توسط رئیس، مجمع عمومی باید به این دو نفر رای بدهد یا هیئت اجرایی؟

تفاوت ماجرا هم اینجاست که اگر این دو مسئول، با رای هیئت اجرایی انتخاب شوند، دیگر در این هیئت حق رای نخواهند داشت اما اگر مجمع عمومی بخواهد رای به انتخاب آن ها بدهد، در هیئت اجرایی هم صاحب رای خواهند بود. در اساسنامه ای که به اعضا تحویل داده شده و قرار است تصویب شود، آورده شده که دبیرکل و خزانه دار توسط رئیس پیشنهاد و با رای هیئت اجرایی انتخاب می شوند.

  • شروط دبیرکلی

در اساسنامه جدید انتخاب دبیر و خزانه دار جزء وظایف رئیس نوشته شده که البته برای دبیر سخت گیری های قابل توجهی انجام شده و دست رئیس برای معرفی افراد بسته تر از خزانه دار است. در اساسنامه آمده است که دبیر باید حداقل 10 سال سابقه اجرایی مدیریتی در امور ورزش قهرمانی و دارای حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد و همچنین آشنا به حوزه بین الملل ورزش و زبان انگیسی هم باشد. 

  • هیئت اجرایی ده نفره

در اساسنامه جدید، هیئت اجرایی 10 نفره است. هیئتی متشکل از رئیس و دو نایب رئیس و شش عضو هیئت اجرایی و نماینده کمیسیون ورزشکاران.

  • ترکیب زوج ممنوع!

همچنین در ترکیب های اینچنینی که قرار است رای گیری به اخذ تصمیم منجر شود، نباید تعداد اعضا زوج باشد. به این ترتیب گرفتن حق رای برای یکی از دبیرکل و خزانه دار در مجمع فردا به هیچ وجه بعید نیست و ممکن است با پیشنهاد یک یا عده ای از اعضا انجام شود.

به گزارش جی پلاس؛ اعضای هیات اجرایی در نشست روز 10 آذر اسامی نماینده باشگاه‌ها، داوران، مربیان و کارشناسان خبره را نیز معرفی کرد که به شرح زیر است:

نماینده کارشناسان: مهین فرهادی زاد، فریبا محمدیان،  بهداد سلیمی، اصغر رحیمی و نصراله سجادی

نماینده آموزش و پرورش: مهرزاد حمیدی

نماینده های باشگاه ها: آرارات و سعید آذری از ذوب آهن

نماینده داوران و مربیان: پیمان فخری و گلاره ناظمی

اسامی نمایندگان ورزشکاران در مجمع به شرح زیر است:

زهرا نعمتی، الهه احمدی، مهدی کامرانی، آرش میراسماعیلی، مجتبی عابدینی و یوسف کرمی

اعضای مجمع در مجموع 63 نفر هستند که روز سه‌شنبه از ساعت 10 صبح در مجمع عمومی حضور خواهند داشت.

دیدگاه تان را بنویسید