مانع کودکی کردن فرزندانتان نشوید

یک روانشناس گفت: خانواده مهم‌ترین کانونی است که ارزش‌ها و باور‌های کودک در آن شکل می‌گیرد، بنابراین مانع کودکی کردن کودکان نشوید.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، سمیرا زارع روانشناس و مشاوره خانواده  در خصوص شیطنت و بازیگوشی های کودک اظهار کرد: بخشی از تاثیر بازی‌ها باعث کمک به رشد خلاقیت در کودکان می‌شود. والدین باید بتوانند محیطی را برای کودک فراهم کنند تا سبب رشد خلاقیت او شوند و هنگامی که کودک بازی  و شیطنت های کودکانه می‌کند مانع او نشوند.

وی با اشاره به اینکه امروزه تعداد زیادی از کودکان تک فرزند هستند، گفت: امروزه تعداد خانواده‌هایی که صاحب یک فرزند هستند رو به افزایش است؛ این موضوع خود در پرورش ذهن و خلاقیت کودک بی تاثیر نیست. اسباب بازی‌ برای کودکان وسایلی هستند که باعث تقویت ارتباط کودک با محیط اطراف می شود.

این روانشناس با بیان اینکه بازی کودکان سبب کنترل خشم و اضطراب می‌شود، بیان کرد: اگر جزو آن دسته از پدر و مادرهایی هستید که مرتب کودکتان می‌گویید ندو، بازی نکن، نپر، بنشین و ترجیح می‌دهید  بچه سرش را با تلویزیون و بازی های کامپیوتری گرم کند در اشتباه هستید  زیرا بازی کودکان موجب کنترل خشم، ترس و اضطراب آ‌نان می‌شود.

زارع  در پایان بیان کرد: اجازه دهید کودکتان به هر نحوی که دوست دارد کودکی کند، بازی کردن ابزاری مهم برای از بین بردن مشکلات هیجانی و عاطفی فرزندان از جمله خشم، ترس و اضطراب است و بسیاری از بازی ها باعث تخلیه هیجانات و کاهش خشم او می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید