این فضاپیما بارهای تجاری ناسا را به فضا می‌برد

شرکت"لاکهید مارتین" قصد دارد در آینده بارهای تجاری ناسا را با فضاپیمای "اوریون" به فضا بفرستد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شرکت "لاکهید مارتین"(Lockheed Martin) در حال آماده‌سازی فضاپیمای "اوریون"(Orion) برای ماموریت‌های فضایی ناسا است. این فضاپیما می‌تواند بیش از یک سرنشین و بار مفید ناسا را به فضا حمل کند.

نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین فضاپیمای اوریون، در پنج دسامبر سال 2014 با موفقیت صورت گرفت. این فضاپیما مانند فضاپیمای آپولو از یک کپسول حامل فضانوردان تشکیل شده که می‌تواند به فضای ورای زمین برود و پس از اکتشاف در سیارات دیگر و همچنین سیارک‌ها، با کمک چتر نجات به زمین فرود آید.

لاکهید مارتین سعی دارد انتظارات عمومی را نسبت به رساندن بار مفید تجاری به فضا برآورده کند. همچنین لاکهید مارتین، پرتال جدیدی ارائه داده که سازمان‌های داخلی و بین‌المللی می‌توانند بارهای تجاری خود را در آن ثبت کنند. بارها می‌توانند به کوچکی یک مکعب باشند تا بتوانند درون کابین معلق شوند و یا آنقدر بزرگ باشند که روی سطح خارجی فضاپیما نصب شوند.

 

"راب چمبرز"(Rob Chambers)، مدیر راهبرد پرواز فضایی و پیشرفت تجاری این شرکت گفت: هدف ما از این برنامه، کشف سطح علاقه احتمالی در بازار است.

شاید این بررسی بتواند به تعیین هزینه رساندن بار به مکان‌های ورای مدار پایین زمین کمک کند.

چمبرز افزود: یکی از دلایل ما برای گردآوری این اطلاعات و حمایت ناسا از این برنامه، مشخص کردن قیمت بازار و فایده آن برای مردم است.

ناسا باید پیش از یافتن فرصتی برای پرواز آزمایشی به سوی نیمه تاریک ماه، از میزان هزینه‌های آن آگاه شود.

به گفته چمبرز، ممکن است اوریون بتواند رساندن بارهای تجاری را در طول "ماموریت اکتشافی 2"(EM-2) که برای سال 2022 یا 2023 برنامه‌ریزی شده، آغاز کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید