گزارش جی پلاس؛

تلاش ژاپنی‌ها برای رقابت با ناسا

ژاپن تلاش می‌کند که ماه آینده فضاپیمای رباتیکی را روی سطح سیارکی در فاصله میلیون‌ها کیلومتری از کره زمین فرود آورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، آژانس فضایی ژاپن در تلاش است تا به زودی فضاپیمایی رباتیک و بدون سرنشین را روی سیارکی فرود آورد که حدود 300 میلیون کیلومتر از زمین دور است. فضاپیمای Hayabusa-2 در حال حاضر به دور سیارک الماسی شکل Ryugu در چرخش است که در ماه ژوئن و بعد از مأموریت سه سال و نیمه به زمین برمی‌گردد.

این فضاپیما قرار است 21 سپتامبر به عنوان یکی از دو فضاپیمایی به فضا پرتاب می‌شود که قرار است به طور رباتیک روی سطح سیارک فرود بیاید و به جمع‌آوری نمونه‌ها و هدایت آزمایش‌ها بپردازد. فضاپیمای دوم هم در سوم اکتبر پرتاب می‌شود. در این مأموریت، فضاپیمای Hayabusa-2 بدون هدایت انسان و به صورت رباتیک روی سطح سیارک فرود می‌آید.

به گزارش آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن، در صورتی که این مأموریت با موفقیت به اتمام برسد، نخستین مأموریت اعزام به سیارک کربنی (نوع C) در دنیا خواهد بود. دانشمندان ژاپنی در حال حاضر برای دستیابی به دستاوردها و موفقیت‌های تاریخی با ناسا رقابت می‌کنند. آژانس فضایی آمریکا نیز در تلاشی دیگر و در مأموریتی جداگانه، فضاپیمایی را برای جمع‌آوری نمونه‌ به فضا اعزام کرده که طبق زمان‌بندی‌های صورت گرفته قرار است در سال 2023 به زمین برگردد. دانشمندان ژاپنی زمان بازگشت فضاپیمای Hayabusa-2 را سال 2020 اعلام کرده‌اند.

به گزارش جی پلاس؛ دانشمندان بر این باورند که در سطح زیرین متروکه سیارک‌ها، اطلاعات ارزشمندی درباره تشکیل منظومه شمسی در میلیاردها سال پیش نهفته است. آنها معتقدند که با مطالعه یک سیارک کربنی که مملو از آب و مواد اورگانیک است، قادر خواهند بود پرده از راز تقابلات میان تشکیل بلوک‌های کره زمین و سیر تکاملی اقیانوس‌ها و حیات و نیز علم ایجاد منظومه شمسی بردارند.

دیدگاه تان را بنویسید