جی پلاس؛

9 مسافر ناسا مشخص شدند

ناسا، نام 9 فضانوردی را که قرار است برای اولین بار از خاک آمریکا به عنوان خدمه‌های فضاپیمای اسپیس‌ ایکس و کپسول دارای سرنشین بوئینگ، به فضا اعزام شوند را فاش کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، سرانجام آژانس فضایی ناسا در کنفرانسی که در مرکز فضایی جانسون در تگزاس برگزار شد، اسامی نهایی 9 فضانوردی را اعلام کرد که به زودی مسافر فضاپیماهای بوئینگ CST-100 Starliner و دراگون اسپیس‌ایکس خواهند شد تا فصل تازه‌ای را در سفرهای فضایی آمریکا باز کنند.

این فضانوردان قرار است پروازهای آزمایشی را با دو کپسول جدید انجام دهند. این بدان معناست که ناسا سرانجام مأموریت اعزام فضانورد از آمریکا به سمت فضا را برای اولین بار در دستور کار قرار خواهد داد. از بین این فضانوردان که شامل 7 مرد و 2 زن هستند، دو نفر برای اولین بار است که پرواز فضایی خود را تجربه می‌کنند.

اکتشافات فضایی آمریکا از سال 2011 تاکنون فضانوردی را برای مأموریت از خاک آمریکا اعزام نکرده است. پرواز آزمایشی فضاپیمای بوئینگ در اواسط سال 2019 و از مرکز فضایی «کندی» صورت می‌گیرد. در این پرواز آزمایشی، خدمه پیش از بازگشت به زمین، همواره اتصال آنها به صورت مستقل به ایستگاه بین‌المللی فضایی برقرار و قطع می‌شود.

به گزارش جی پلاس؛ پرواز آزمایشی فضاپیمای SpaceX هم در آوریل 2019 و از مرکز فضایی «کندی» انجام می‌شود. طی سه دهه گذشته، آژانس فضایی ناسا در مجموع 135 مأموریت فضایی را از خاک آمریکا انجام داده است.

دیدگاه تان را بنویسید