جی پلاس؛

زنان باید اولین فاتحان مریخ باشند!

یکی از مربیان ارشد فضانوردی ناسا معتقد است که اولین فردی که قدم روی سیاره مریخ می‌گذارد، باید یک زن باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ اگرچه در دنیا چند فضاورد زن وجود دارند، اما تنها فضانوردان مرد هستند که روی سطوح قمری پا گذاشته‌اند. از زمانی که ناسا نخستین فضانورد زن را انتخاب کرد بیش از 40 سال می‌گذرد اما با وجود حضور زنان فضانورد در اکتشافات فضایی هنوز هم غالب محیط‌های کاری فضایی در اختیار مردان است و زمینه کار برای زنان خیلی فراهم نیست.

یکی از مهندسان ارشد ناسا در مرکز فضایی جانسون واقع در هیوستون که خود یک زن است به این نکته اشاره کرده است که تاکنون 12 فضانورد مرد روی ماه قدم گذاشته‌اند. مدیر این مرکز و رئیس سابق بخش زن هستند و با وجود این که فضانوردان زن حضور دارند، اما تاکنون فضانورد زنی به کره ماه اعزام نشده است.

« آلیسون مکلینتر» معتقد است اولین فردی که به کره مریخ فرستاده می‌شود، باید یک زن باشد. فضانوردان زن هم در فضا حضور پیدا کرده‌اند اما حضور فضانوردان مرد بسیار چشمگیرتر بوده است. فضانوردان آینده به عنوان بخشی از برنامه آموزشی باید توانایی برخورد با آتش، کاهش فشار سریع یا نحوه برخورد با نشت مواد سمی را نشان دهند.

هر وقت از او درباره شغلش سؤال می‌شود با ذوق و شوق از آن حرف می‌زند و می‌گوید: «من عاشق این شغل هستم». دیگر کارکنان زن ناسا هم همین احساس را نسبت به کار خود دارند.

او در ادامه می‌گوید: «آخرین باری که به کره ماه رفتیم، توانایی ما برای ماندگاری روی سطح ماه در هر بازه زمانی واقعا محدود بود؛ بنابراین به فناوری‌های بیشتری نیاز داریم تا با ساخت سیستم‌های حمایتی حیات و لباس‌های فضانوردی، این محدودیت زمانی را کاهش دهیم. او اعلام کرد مذاکراتی را برای اعزام فضانورد به مدارهای ماهواره‌ای بالا صورت گرفته و باید نسبت به استفاده از برخی فناوری‌ها تمرین کرد.«کارن نایبرگ» زن فضانوردی است که حدود 6 ماه در فضا در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید