نارضایتی ایران از میزبانی بازی های کشورهای اسلامی

ورزشکاران ایرانی از میزبانی ترکیه در بازی های کشورهای اسلامی رضایت چندانی ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیدنصراله سجادی، مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک درباره میزبانی ترکیه در بازی های کشورهای اسلامی گفت: با توجه به اطلاعی که از سرپرستی کاروان اعزامی کشورمان به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی دارم و همچنین صحبت هایی که با برخی ورزشکاران و مربیان کشورمان داشته‌ام، در مجموع رضایت چندانی از سطح میزبانی رقابت ها نداشته‌اند. این نکته‌ای است که خود بنده هم در سرکشی به محل برگزاری چند رشته ورزشی به آن پی برده‌ام.

وی با تاکید بر تلاش صورت گرفته توسط میزبان مسابقات برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها، می‌افزاید: به رغم زحماتی که کشیده شده، به طور عمده در زمینه اسکان و همچنین حمل و نقل مشکلات زیادی وجود دارد و تیم‌های ما هم درگیر این دست مسائل هستند. به نظر می‌رسد که فدراسیون ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی می‌بایست نظارت بیشتری می‌داشته و با بررسی امکانات میزبان و تبادل نظر با آنها، شرایط را برای برگزاری بهتر مسابقات فراهم می‌کرده است.

سجادی در ادامه می‌گوید: وقتی قرار است رقابت‌هایی با حضور 57 کشور و در 24 رشته ورزشی برگزار شود، حداقل بایستی از 4 سال قبل برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد تا حداقل مشکلات بروز کند. از آنجایی که در رقابت‌های جهانی و آسیایی زیادی حضور داشته‌ام و سطح میزبانی‌ها را دیده‌ام، می‌توانم بگویم میزبانی این مسابقات از نظر سازماندهی و برگزاری از متوسط به پایین است.

وی با اشاره به مشکلات بروز کرده در مراسم افتتاحیه مسابقات در شب گذشته، می‌افزاید: اینکه اعلام می‌شود مراسم افتتاحیه در ساعت 20 آغاز می‌شود اما با یک و نیم ساعت تاخیر رقم می‌خورد، اصلا قابل قبول نیست و در هیچ مسابقاتی دیده نمی‌شود. این امور آنقدر دقیق برنامه ریزی و اجرا می‌شود که در مسابقات مختلف می‌بینیم که میزبان‌ها با شمارش معکوس، ده ثانیه آخر را به رویت همه می‌رسانند تا دقیقا سر ساعت مراسم را آغاز کنند.

مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در ادامه می‌گوید: البته می‌دانیم که ترکیه در سطح ورزش کشوری پیشرفته است اما شاید یکی از دلایل این وضعیت میزبانی این باشد که در شهری برگزار می‌شود که مثل آنکارا و استانبول به نوعی شهرهای مرکزی این کشور نیستند؛ البته امکاناتشان و زیر ساخت‌هایشان خوب است اما نوع سازماندهی و اداره امورشان ضعیف است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موارد را به مسئولان برگزاری مسابقات انتقال داده‌اید؟، می‌گوید: اتفاقا صبح امروز در ملاقات دبیر اجرایی فدراسیون ورزشی همبستگی کشورهای اسلامی و دکتر صالحی، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان، همه این موارد را مطرح کردیم و ایشان هم تایید کردند و گفتند که در حال تلاش هستند تا مشکلات را کمتر کنند، اما کمتر احتمال دارد که حین برگزاری چنین مسابقاتی بشود مشکلات را کمتر کرد!

دیدگاه تان را بنویسید