یحیی بهاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم فوتبال 90 ارومیه هفته گذشته با قرعه استراحت مواجه شد و جواز حضور در دیدارهای دور چهارم این رقابت ها را کسب کرد و این بار باید به مصاف تیم پرستاره و پرطرفدار پرسپولیس تهران برود.
وی بیان کرد: تیم فوتبال 90 ارومیه پس از این دیدار باید در جریان هفته چهارم لیگ دسته یک باشگاه های کشور مقابل شهرداری تبریز صف آرایی کند.
وی ادامه داد: تیم سردار بوکان دیگر نماینده آذربایجان غربی نیز در دور چهارم جام حذفی کشور میهمان تیم سایپا تهران است.
وی افزود: در دیدارهای دور چهارم جام حذفی کشور تیم های حاضر در لیگ برتر نیز وارد جدول مسابقات شده است که در این مرحله 32 تیم برای برگزاری دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف هم می روند.
به گزارش ایرنا امسال پس از گذشت سه دهه بار دیگر با حضور تیم 90 ارومیه در لیگ دسته یک کشور، فوتبال ارومیه جان تازه ای به خود گرفته ولی این تیم برای بقا در جام آزادگان نیازمند حمایت همه جانبه مسوولان آذربایجان غربی است.
نخستین باشگاه ورزشی ارومیه قبل از انقلاب اسلامی با نام استقلال (تاج سابق) فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آن تیم های آشور، آرارات، صنعت نفت و مدرن اسپرت نیز وارد عرصه شدند؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تیم آذریجان غربی برای اولین بار در مسابقات منطقه ای با حضور تیم های همدان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی شرکت کرد.
در سال 1368 تیم پاکدیس ارومیه با کسب مقام قهرمانی زیرگروه کشور شد و به لیگ دسته یک راه یافت؛ این تیم حضور پر قدرتی در رقابت های دسته یک داشت و در بازی های رفت توانست نایب قهرمان نیم فصل شود ولی در دور برگشت مسابقات با توجه به حضور تیم هایی همچون استقلال تهران، دارایی تهران، صنعت نفت آبادان، ماشین سازی تبریز و اصفهان در مکان هشتم جدول رده بندی جای گرفت.
1369 سال تلخی برای فوتبال استان بود و بروز اختلاف هایی در سطح مدیریتی باعث شد که مربیان و سرپرستان تیم از سمت خود کناره گیری کنند و بر اثر همین اختلاف ها تیم آذربایجان غربی با تزلزل و مشکلات زیادی روبرو شود و به زیر گروه سقوط کرد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.