12 مهرماه اولین کاروان راهیان نور دانش آموزی اعزام می شود

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: اعزام اولین کاروان دانش‌آموزی به مناطق جنگی 12 مهرآغاز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی رمضانی صبح امروز در نشست قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی امام حسن عسگری (ع) که در استان البرز برگزار شد ، اظهارکرد: امسال در مجموع 600 هزار و 35 دانش آموز دوره متوسطه به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.


وی با اشاره به حوادث ناگوار دانش‌آموزی اخیر ادامه داد: با توجه به حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی که باعث داغدار شدن خانواده های بسیاری شد، امسال در برگزاری این اردوها تاکید خاصی بر افزایش ضریب امنیت و بالا بردن‌کیفیت سفرها شده است.


وی افزود: امسال با مشارکت سپاه و بسیج زیرساخت های مناسبی را برای دانش‌آموزان در این سفر فراهم کرده‌ایم.


مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت‌آموزش و پرورش‌گفت: امسال بنا شده پلیس هر استان مسیرهای مطمئن در اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور معرفی‌کند.

رمضانی اظهار کرد: هر اتوبوسی‌که دانش‌آموزان را به مناطق جنگی می برد در کنار تایید و مجوز پلیس، باید دو تا سه راننده داشته باشد.


این مسئول با اشاره به زمان اولین کاروان دانش‌آموزی به مناطق جنگی‌گفت: 12مهرماه اولین‌کاروان هزار نفری دانش آموزان دختر از استان های همجوار البرز به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام می شوند.


وی توضیح داد: اعزام دانش آموزان پسر به اردوهای راهیان نور نیز از آذر ماه‌آغاز می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: اعزام دانش‌آموزان براساس سهمیه و جدول هراستان تا اردیبهشت ماه 97 ادامه دارد.


مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امیدوایم این سفرها در کنار دستاوردهای معنوی و فرهنگی، خاطره‌ای خوش در ذهن دانش‌آموزان به یادگار بگذارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید