به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا یزدی عصر سه شنبه در گردهمایی قرارگاه های راهیان نور دانش آموزی شهر تهران در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح اظهار کرد: امروز آنچه در جامعه ما برای نوجوانان و جوانان ایجاد چالش و معزل کرده، دوگانگی و فاصله آنان از الگوهای خود است که این دوگانگی را می توان در آموزه های اخلاقی و در روابط میان افراد جامعه مشاهده کرد.
وی با اشاره به اینکه نوجوان با مشاهده دوگانگی در جامعه مدام سوال می پرسند که مهارت های زندگی را از چه کسی باید بیاموزند، گفت: امروز وقتی از اهل بیت(ع) و زندگی حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) به عنوان الگو یاد می کنیم، برخی معتقدند که نمی توان همچون اهل بیت(ع) باشیم و آنان الگوبرداری کنیم.
سردار یزدی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان در این دوران افزود: رزمندگان دیروز و امروز ما، اهل بیت (ع) را الگوی خود قرار دادند و توانستند به این الگوهای مقدس خود نزدیک شوند که در اردوهای راهیان نور می توان با صدها تن از آنان آشنا شد.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه راهیان نور یک کتاب افتخارآفرینی برای ماست، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان ما با حضور در این اردوها درس زندگی و مهارت های زندگی می آموزند و افتخارآفرینی می کنند، نمونه آن شهید محسن حججی است که دوران دفاع مقدس را درک نکرده بود اما با همین روایت ها و انتقال فرهنگی به درجه والا رسید.
وی خطاب به عوامل اجرایی اردوهای راهیان نور گفت: این اردوها از نظر دینی عبادت است، به اردوهای راهیان نور به عنوان یک افتخار و نماد ملی نگاه کنید، با برگزاری این اردوها عرق ملی خود را ادا می کنید و تلاش کنید که این اردوها کمترین آسیب و ایراد را داشته باشد و مراقب باشید که از راهیان نور تنها به ارائه آمار بسنده نکنید.
سردار یزدی تاکید کرد: راویان راهیان نور باید نمونه ها و الگوهای برتر را به دانش آموزان معرفی کنند تا آنان بیاموزند که چه افرادی در کشور بودند.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: وقتی این دانش آموزان الگوی مناسبی برای خود انتخاب کنند و متوجه شوند که وارث چه میراث و افرادی هستند، زمانی که در آینده پزشک شدند زیرمیزی نمی گیرند، وکیل شدند، به دنبال حق و ناحق کردن نمی افتند و وقتی وزیر شد به دنبال مدیریت صحیح خواهند و دیگر نباید نگران اختلاس و حقوق نجومی باشیم.
سردار یزدی با بیان اهمیت به آموزش و پرورش گفت: وقتی در این حوزه خوب عمل کنیم دیگر انقدر زندان، بیمارستان و پلیس و... نخواهیم داشت.
حجت الاسلام محمد نعیمی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ نیز در این گردهمایی با بیان اینکه ما امروز با نسلی رو به رو هستیم که دفاع مقدس را درک نکردند، گفت: حتی برخی از آنان حوادث کمتر از یک دهه گذشته این کشور را به یاد ندارند که باید این وقایع برای آنان بازگو شود.
وی با اشاره به اهمیت اردوهای راهیان نور افزود: خروجی اردوی راهیان نور باید تربیت نسلی در طراز انقلاب اسلامی باشد که مصداق آن شهید محسن حججی است که این شهید تکلیف مدار و حقوق مدار بود.

*12مهر، آغاز اردوهای راهیان نور دانش آموزان تهرانی
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ نیز در این گردهمایی با اشاره به روند برگزاری اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی 97-96 گفت: 12 مهرماه، اردوی راهیان نور غرب و اول آبان ماه، اردوی راهیان نور جنوب آغاز می‌شود.
سرهنگ یوسفعلی مرادی افزود: در ایام محرم به دلیل حضور دانش آموزان و عوامل اجرایی در مراسم عزاداری اردوهای راهیان نور برگزار نمی شود.
وی با اشاره به تدوین دستورالعمل برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار کرد: دستورات حفاظتی و ایمنی و توجه ویژه به بیمه دانش‌آموزان و عوامل اجرایی در دستور کار است که این دستورالعمل به زودی به مناطق آموزش و پرورش تهران ابلاغ خواهد شد.
سرهنگ مرادی با بیان اینکه امسال مانند سال گذشته 20 هزار دانش‌آموز از شهر تهران به مناطق عملیاتی اعزام می شوند، گفت: از این تعداد 15 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب و 5هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی غرب اعزام می‌شوند که اعزام به مناطق عملیاتی جنوب با قطار و مناطق عملیاتی غرب با اتوبوس خواهد بود.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان افزود: در برگزاری اردوی راهیان نور، یک راوی و روحانی در هر اتوبوس مستقر هستند و علاوه بر فضاسازی مناسب فرهنگی، تیم پزشکی در هر منطقه حضور دارد که با بیمارستان آن منطقه هم کاملاً هماهنگ است.
وی با بیان اینکه نسل نوجوان و جوان باید با رشادت ها، دلاوری ها و مظلومیت رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند، اظهار کرد: نظام سلطه با تمام قدرت و توان خود با ارتش بعث عراق قصد داشت نظام نوپای ما را بشکند اما مردم ایران و رزمندگان با تمام وجود خود در برابر این تجاوز مقاومت کردند، این فرهنگ باید به نسل جدید منتقل شود.
سرهنگ مرادی گفت: دفاع مقدس امتداد دارد، نظام سلطه دست از دسیسه برنداشته و توطئه می کند، امروز شاهد جنگ افروزی در کل منطقه هستیم که نظام سلطه در جهان اسلام توطئه می کند و تمرکز او نظام جمهوری اسلامی است اما به برکت اقتدار نظام جمهوری اسلامی و استقلال آن هنور نتوانستند کاری کنند.

*اعزام بیش از 20 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور در سال گذشته
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این گردهمایی گفت: سال تحصیلی 96-95 ، بیش از 20 هزار دانش آموز با همکاری سپاه تهران به مناطق عملیاتی اعزام شدند که یکهزار و 200 همیار، راوی و روحانی نیز در این اردوها حضور داشتند.
عبدالرسول کریمی با اشاره به اینکه منویات رهبر معظم انقلاب را در برگزاری اردوهای راهیان نور مدنظر قرار دادیم، افزود: تجدید پیمان با آرمان‌های امام خمینی(ره)، ایجاد زمینه لازم برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان از جمله خودباوری، تفکر نقادانه، بهبود روابط اجتماعی و کنترل هیجانات از دیگر اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است.
وی ابراز امیدواری کرد: اردوهای راهیان نور سال تحصیلی جدید نیز با برنامه‌ریزی مناسب با همکاری سپاه تهران برگزار شود.
گردهمایی قرارگاه های راهیان نور دانش آموزی شهر تهران عصر سه شنبه با حضور سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ،حجت الاسلام محمد نعیمی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، سرهنگ یوسفعلی مرادی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ، عباسعلی باقری مدیرکل، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.