فاطمه منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عطیه ناصحی، بهورز روستای دروار دامغان با 27 سال سن، بر اساس بررسی شاخص‌های وزارت بهداشت و درمان در فعالیت‌های مربوط به این شغل، بهورز نمونه کشور شد و خلاقیت و نوآوری در کارهای خانه بهداشت روستای دروار دامغان سبب انتخاب این بانوی بهورز از سوی وزارت بهداشت به عنوان بهورز نمونه کشوری شده است.
مسوول بهورزی مرکز بهداشت دامغان تصریح کرد: داشتن خصوصیات اخلاقی مثبت، نظم و انضباط اداری، داشتن خلاقیت و نوآوری در کار و ارائه راهکارهای بهبود شاخص های بهداشتی و رفتاری به روستاییان، از جمله شاخص‌های مثبت کاری این بهورز است.
منصوری افزود: بهورزان نخستین سربازان خط مقدم بهداشت در روستاها هستند و خانه های بهداشت روستایی برای روستانشینان هم مرکز توسعه مسایل بهداشتی است و هم به عنوان یک بیمارستان یک مرکز درمانی محسوب می‌شود، بهورزان نیز مشاور، مددکار، مورد اعتماد و سنگ صبور مردم هستند.
مسوول بهورزی مرکز بهداشت دامغان اضافه کرد: سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات خانوارها، آموزش بهداشت عمومی، نظارت بر موازین بهداشت حرفه ای و مراقبت از دانش آموزان و بهداشت مدارس، از جمله مهمترین خدمات بهورز در روستا است.
52 بهورز شهرستان دامغان در 31 خانه بهداشت فعالیت می کنند و روستای دروار که بهورز آن نمونه کشوری شده است در دهستان تویه‌دروار بخش امیرآباد و در 60 کیلومتری دامغان قرار دارد.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.