سیزده بدر 99 ممنوع/ محدودیت های 13 فروردین برای مردم

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از شهروندان خواست که به هیچ عنوان برای سیزده بدر به باغ ها و تفرجگاه های واقع در این محدوده مراجعه نکنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار محسن خانچرلی، با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت و همزمانی با شیوع کرونا در کشور گفت: امسال نوروز متفاوتی را پشت سر گذاشتیم و از این رو سیزده بدر امسال هم بسیار متفاوت از سال های قبل است و به هیچ عنوان نباید از خانه خارج شد.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوا و محیط طبیعی غرب استان تهران و منطقه دشت شهریار اظهارکرد: همه ساله یکی از مناطق شلوغ و پرتردد در روز سیزده بدر مراتع و باغات واقع در شهریار، باغستان و ... است و تعداد زیادی از هموطنان از شهرهای دیگر از جمله تهران به این منطقه آمده و سیزده بدر را سپری می کنند، اما شهروندان باید بدانند که امسال حضور در این مناطق ممنوع است و پلیس اجازه ورود به آن را نخواهد داد.

خانچرلی با بیان اینکه شهروندان نباید به این مناطق مراجعه کنند، تصریح کرد: این امر با هدف حفظ سلامتی شهروندان است و علاوه بر باغات حضور در بوستان ها و تفرجگاه ها و پارک ها نیز ممنوع است و در همین راستا  از بامداد روز چهارشنبه سیزدهم فروردین ۹۹، ماموران پلیس با استقرار و نیز گشت زنی در این محدوده ها از هرگونه پارک و توقف وسایل نقلیه و نیز اتراق در فضای سبز و باغات جلوگیری خواهندکرد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان اینکه خودروهایی که در این مناطق توقف کرده باشند، توقیف شده و 500هزار تومان نیز جریمه خواهند شد، گفت: هدف از این سخت گیری ها حفاظت از جان و سلامتی جامعه و شهروندان است.

وی با بیان اینکه استقرار پلیس در این فضاها تا پایان شب ادامه خواهد داشت، گفت: در صورت مشاهده مواردی نظیر اجاره باغ برای سیزده بدر و ... نیز پلیس هم با فرد خاطی برخورد خواهد کرد و هم با افرادی که اقدام به اجاره چنین فضاهایی کرده باشند، برخورد می کند، البته تا کنون چنین موردی نبوده است.

سردار  حسین رحیمی، درباره تدابیر پلیس برای سیزده‌بدر گفت:در راستای حفظ سلامت مردم و اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی مسئولان بهداشتی تصمیم برآن شد حضور در پارک ها و مراکز تفرجگاهی ممنوع شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در روز ۱۳ فروردین امسال شدت بیشتری خواهد گرفت، گفت: حدود ۱۴۰۰ پارک کوچک و بزرگ در تهران داریم که بیش از ۱۰۰ مورد از این پارک‌ها عبارت از پارک‌های بزرگ و جنگلی هستند که امکان تردد خودرو در آن‌ها وجود دارد همچنین ۱۹۰ پارک و بوستان بزرگ داریم که از ساعت ۵ صبح روز ۱۳ فروردین همه پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها مسدود و از ورود افراد به مراکز جلوگیری خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه از مردم درخواست می‌کنم که از حضور در مراکز و مجامع عمومی خودداری و رعایت کنند،گفت:  همکاران ما برای امنیت مردم و برای اجرای دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و در روز طبیعت از ۵ صبح تا ۲۴ در این مراکز حضور خواهند داشت و به اجرای ماموریت‌های  محوله می‌پردازند.

رحیمی با تاکید بر اینکه روز ۱۳ فروردین حضور در پارک‌ها و حتی اتراق و حضور در حاشیه پارک‌ها هم ممنوع است و در این طرح موتور سیکلت سوارها و خودرو فرقی نخواهد داشت، اظهارکرد: کل پارک‌ها را بسته‌ایم و چنانچه کسی در حاشیه پارک‌ها توقف کند ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود و در صورتی که به تذکر پلیس توجه نکند خودرویش توقیف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۵ صبح تا ۲۴ کل پارک‌ها کنترل و مراقبت خواهد شد و از توان پلیس ویژه، پلیس یگان امداد، پیشگیری، یگان خدمات شهرداری استفاده می‌شود،گفت: تمامی مبادی ورودی و خروجی پایتخت از ۸ فروردین کنترل می‌شود و اجرای این طرح را تا روزی که ابلاغ کنند، ادامه می‌دهیم و فقط کسانی می‌توانند به تهران وارد شوند که ساکن پایتخت باشند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در اجرای این طرح تاکنون به بیش از ۳۳۳ هزار خودرو تذکر داده و تعداد اندکی را هم برگردانده ایم، گفت: حدود ۳۰۰۰ هزار خودرو در اجرای این طرح جریمه شده‌اند.

رحیمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۶ درصد ورودی و خروجی تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد که در سطح شهر تهران بالغ بر ۵۰ درصد کاهش تردد تاکنون داشته‌ایم، اظهارکرد: ایست بازرسی را به سه راه نعلبندان برده‌ایم و در آنجا کنترل‌ها انجام می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید