مهدی نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح باید سه هزار و 287 واحد مسکن مهر در این شهرستان احداث می شد که تمامی این واحدها به جزء 60 واحد در کهریزک به متقاضیان واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع 9 پروژه مسکن مهر در شهرستان ری به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: 6 پروژه در حسن آباد، 2 پروژه در بخش کهریزک و یک مورد هم در بخش مرکزی این شهرستان اجرا و به متقاضیان تحویل داده شده است.
نخعی افزود: حدود هزار و 700 واحد پروژه های خود مالکی در سطح شهرستان ری مربوط به افراد دارای زمین یا خانه های فرسوده نیز وجود دارد که این افراد از تسهیلات برای ساخت و ساز بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات در روند ساخت وساز به ویژه ساخت خانه های فرسوده نقش مهمی دارد، عنوان کرد: تمرکز در ساخت و سازهای مناسب و ایمن برای مردم از مهمترین برنامه های تشکیل تعاونی ها است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه مسکن مهر در زمینه ارائه خدمات متشکل از سه بخش است، یادآور شد: تشکیل تعاونی و دریافت تسهیلات صاحبان املاک و زمین ها از این تعاونی ها، دریافت تسهیلات بانکی مالکان و استفاده از تضمین خرید دولتی برای خانه دار شدن، مهمترین بخش های تشکیل دهنده مسکن مهر است.
اجرای طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه آغاز شد. طرح مسکن مهر در شهرستان ری در 2 مرحله انجام شد که مرحله اول در دولت نهم و مرحله دوم از سال 89 در دولت دهم کار خود را ادامه داد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از مهمترین شهرستان استان تهران است که دارای پنج شهر شهرری، قیامدشت، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.