به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 2، سعید صدرائیان اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه و ارتقای سطح کیفی آثار کودک بین گروه های نمایشی برگزار می شود که در یک سال منتهی به مردادماه 97 در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه رفته اند.
وی گفت: در این جشنواره 6 نمایش منتخب هر روز در 2 نوبت 10 تا 11 و 12 تا 13 به روی صحنه می رود و سپس آثار برگزیده توسط هیات داوران انتخاب و در آیین اختتامیه معرفی می شوند.
صدرائیان با اشاره به اینکه تلاش شده جشنواره تئاتر کودک ایران زمین در بالاترین سطح ممکن برگزار شود، افزود: مجید قناد تهیه‌کننده، کارگردان و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان، کریم اکبری مبارکه بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر و حسن دولت آبادی نویسنده، کارگردان، محقق و استاد دانشگاه هیات داوران جشنواره هستند که نشان از بالابودن سطح کیفی آن دارد.
رئیس فرهنگسرای ابن سینا اظهار داشت: جشنواره تئاتر کودک ایران زمین، شنبه (سوم شهریورماه) ساعت 10 با اجرای نمایش «ماجرای ساحل سنگی» به کارگردانی سیدحسین فدایی حسین کار خود را آغاز می کند.
صدرائیان گفت: به همین ترتیب تا روز پنجشنبه(هشتم شهریور) نمایش های «انگیری منگیری» به کارگردانی سجاد آقابابایی، «رینارد روباه» به کارگردانی احمد تیموری، «جزیره لانگولیو» به کارگردانی امیررضا توکلی و حمید ندیمی، «دادگاه حیوانات» به کارگردانی علی شاه صفی و «رابینسون خرگوشه» به کارگردانی عباس قاصدزاده روی صحنه می روند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 2 افزود: سعی کرده ایم جشنواره به اجراهای سالنی محدود نشود به همین منظور در محوطه فرهنگسرا نیز برنامه های شاد و متنوعی مانند اجرای عروسک های غول پیکر، غرفه های بازی کودکان، اجرای نمایش های کودک خیابانی برای کودکان و خانواده ها در نظر گرفته ایم.
صدرائیان گفت: آیین اختتامیه جشنواره تئاتر کودک ایران زمین جمعه(نهم شهریورماه) ساعت 10 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر روز چهار نمایش کودک در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می رود، افزود: با شروع جشنواره تئاتر کودک ایران زمین این تعداد به 6 اجرا در روز می رسد که نشان دهنده ظرفیت بالای فرهنگسرای ابن سینا در پرداختن به حوزه کودک و نوجوان به خصوص در بخش نمایش است.
علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره و تهیه بلیت نمایش های در حال اجرا می توانند به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس حاصل کنند.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.