به گزارش ایرنا، این نمایشگاه به همت واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از 6 تا 8 شهریور امسال در سالن همایش های دائمی حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
بنابر اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تمامی دوچرخه ها و محصولات وابسته به آن در این نمایشگاه با شرایط و تخفیف ویژه به مخاطبان عرضه می‌شود.
همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی برای علاقمندان و غرفه ویژه کودک و خانواده از برنامه‌های شاخص این نمایشگاه خواهد بود.
در این راستا محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز چندی پیش از اجرای طرح استفاده از دوچرخه های هوشمند برای شهروندان طی هفته های آینده خبر داده و گفته بود: مطالعات اجرای این طرح از یک سال و نیم گذشته آغاز شده است.
او استفاده از این طرح را فرصت مناسبی برای کمک به کاهش آلودگی هوای و ترافیک تهران خوانده بود.
همچنین مجری طرح دوچرخه های هوشمند اشتراکی در تهران در این خصوص به ایرنا گفته است: شهروندانی که متقاضی استفاده از این دوچرخه ها هستند باید پس از دانلود اپلیکیشن مربوطه ( که بعد نشانی آن اطلاع رسانی خواهد شد) ثبت نام و پس از آن مبلغی به عنوان حق عضویت پرداخت کنند.
حسین قاسمی با اشاره به اینکه شهروندان باید پیش از ثبت نام قوانین مربوط به استفاده از دوچرخه که حدود 15 صفحه است را با دقت مطالعه کنند، می افزاید: محدودیت هایی سنی (افراد 16 تا 75 سال امکان استفاده از دوچرخه را دارند)، ممنوعیت ورود به بزرگراه ها و منع استفاده در روزهای بارانی و برفی از جمله موارد پیش بینی شده در قوانین ثبت نام است.
وی با اشاره به اینکه هر فرد هنگام ثبت نام امتیاز مشخصی دریافت می کند گفت: تلاش شده با اجرای سیاست های تشویقی و تنبیهی تخلفات و بی نظمی تا حد امکان کاهش پیدا کند که در این میان رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی بیش از همه امتیازها را کاهش می دهد.
مجری طرح دوچرخه بیدود ادامه داد: همچنین دوچرخه ها توسط اتاق کنترل که به هوش مصنوعی مجهز است رصد می شوند و دوچرخه هایی که به مدت 24ساعت در یک مکان ساکن باشند به پارکینگ انتقال می یابند.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مکان هایی در سطح شهر با نوار نارنجی رنگ به عنوان پارکینگ دوچرخه ها مشخص خواهد شد.
قاسمی پیش بینی کرد که شهر تهران به 250 هزار دوچرخه نیاز داشته باشد.
بنابراعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نخستین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و صنایع مرتبط با آن فرصت مناسبی است که خانواده‌ها و مدیران شهری، ضمن بازدید از آن و حمایت از دوچرخه شهری نقشی اساسی در تغییر سبک زندگی و انتخاب این شیوه حمل و نقل پاک داشته باشند.
به گزارش ایرنا، این نمایشگاه از 6 تا 8 شهریور امسال در در سالن همایش های دائمی حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب از ساعت 8 تا 20 میزبان علاقمندان خواهد بود.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.