به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مازیار حسینی معاون شهردار تهران گفت: این پایانه در زمینی به مساحت 16 هکتار مترمربع در ابتدای اتوبان شهید یاسینی و قبل از ایستگاه مترو شهید کلاهدوز واقع شده است.
وی افزود: این پایانه در فضای مسقف 20 هزار مترمربعی با قابلیت نگهداری 20 رام قطار ساخته شده است.
حسینی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پایانه امکان تعمیر و نگهداری قطارهای شهری خط چهار توسعه یافته و با بهره بهرداری از این پایانه سرفاصله حرکت قطارها و مدت زمان سرویس های فنی دوره ای کاهش می یابد و علاوه بر آن امکان مدیریت بهتر ناوگان فراهم خواهد شد.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حال حاضر 8.5 کیلومتر ریل گذاری در این پایانه انجام و 23 سوزن در طول این مسیر جانمایی و نصب شده است.
وی یادآور شد: در این پایانه برج مراقبت، پست برق و سایر بخش های فنی و اجرایی به منظور ارائه سرویس کامل در خط چهار ایجاد شده است.
حسینی تصریح کرد: در آینده ای نزدیک همه خطوط مترو در ابتدا و انتهای خود دارای یک مجموعه پایانه ای کامل خواهند بود تا ضمن فراهم آمدن امکان نگهداری و سرویس مناسب، سرفاصله حرکت قطارها کاهش پیدا کنند.
به گفته وی، پایانه متروی کلاهدوز در مراحل بعدی توسعه پیدا خواهد کرد و علاوه بر ایجاد سوله های جدید تعمیر و نگهداری، 20 کیلومتر ریل گذاری جدید نیز در آن انجام خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.