به گزارش ایرنا، افشین حبیب زاده عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورا در تشریح این پیشنهاد گفت: در خصوص طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه ها جلسه ای با حضور نمایندگان پلیس و معاونت حمل و نقل و ترافیک در کمیسیون مربوطه در شورا تشکیل شد و ابعاد آن به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این جلسه نماینده پلیس گفت که 46 گره ترافیکی در شهر شناسایی شده که با تصحیح هندسی معابر، بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر رفع می شود.
حبیب زاده افزود: در این جلسه مقرر شد که ظرف مدت سه ماه در این مورد برنامه عملیاتی تهیه شود چرا که رفع برخی از گره ههای ترافیکی هزینه زیادی می برد و برنامه عملیاتی مشخص می خواهد.
پس از اظهارات حبیب زاده، نوبت به محسن پورسیدآقایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران رسید که به عنوان مخالف این طرح سخن بگوید.
وی در خصوص طرح مذکور گفت که این طرح چیز خاصی ندارد و ضرورتی برای تصویب آن نمی بینیم.
به گفته پورسیدآقایی، در برنامه پنج ساله آمده که شهرداری باید نسبت به اصلاح هندسی معابر شهر تهران اقدام کند.
وی ادامه داد: 172 نقطه گره ترافیکی در تهران شناسایی کرده ایم که هریک راه حل مخصوص به خود را دارد.
معاون شهردار تهران گفت که در طرح ارائه شده از سوی پلیس اشاره شده که هر طرح یک بار به صورت پایلوت انجام و سپس عملیات انجام شود که این امر در عمل شدنی نیست.
وی تاکید کرد: به نظرم اگر شورای اسلامی شهر، شهرداری را ملزم به ارائه گزارش در خصوص رفع و اصلاح هندسی کند بهتر است تا اجرای این طرح.
پس از صحبت های پورسید آقایی مخالفان و موافقان طرح نیز هریک از دلایل خود گفتند.
پس از استماع نطرات موافق و مخالف، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با حمله ای بی سابقه به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پورسیدآقایی همیشه مخالف است و هیچ گاه رای کمیسیون حمل و نقل شورا را قبول ندارد.
وی ادامه داد: کار مطالعاتی انجام دهید و سپس به شورا گزارش دهید؛ اگر احداث و تکمیل تونل آرش اسفندیار از نظر شما ضرورت نداشت چرا امروز این پروژه از 60 درصد به 80 درصد پیشرفت در تکمیل رسیده است.
پس از استماع سخنان علیخانی، معاون شهردار بار دیگر پشت تریبون حاضر شد و گفت: بحث مخالفت با کار ، کارشناسی نیست و عرض بنده این است که این طرح الزامی را ایجاد نمی کند.
وی ادامه داد: طرح اصلاح معابر اکنون نیز در معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال انجام است و بهتر است شورا در این مورد از ما گزارش بخواهد.
معاون شهردار در خصوص احداث تونل اسفندیار نیز گفت: در همان ابتدا به نجفی اعلام کردیم که باید آن را از اولویت خارج کنیم و به گره های اصلی بپردازیم.
در نهایت محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران به عنوان موافق طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح هندسی معابر و رفع گره های ترافیکی گفت: طی مطالعاتی مشخص شد که برخی گره های ترافیکی معابر تهران با هزینه 20 درصدی قابل رفع است و در صورت اجرا رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: در شهرداری تهران هیچ لیستی از 120 گره ترافیکی شناخته شده وجود ندارد و از معاونت حمل و نقل می خواهیم فهرست جامعی از گره های ترافیکی ایده ها و هزینه های آنها ارائه دهند.
هاشمی سپس خطاب به معاون شهردار گفت: این طرح را جدی بگیرید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: چرا در شهر تهران چندین هزار میلیارد تومان برای پل صدر هزینه شد و ولی به سایر گره ها پرداخته نشد؟
پس از اظهارات رییس شورای اسلامی شهر تهران، رای گیری در خصوص کلیات طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه ها در صحن علنی شورای اسلامی شهر به صورت الکترونیکی انجام شد و نهایتا با 12 رای موافق و 7 رای مخالف به تصویب رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.