به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی داوری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع ایمنی در شهر تهران جای کار بسیاری دارد، افزود: عملیات شناسایی ساختمان های نا ایمن این کلانشهرانجام شده و بررسی ها نشان می دهد که بیشتر ساختمان های دولتی درپایتخت از ایمنی لازم برخوردار نیستند.
وی از اجرایی شدن طرح 999 در شهر تهران خبر داد و گفت: در این طرح به موضوع ایمنی ساختمان های بلند مرتبه 12 طبقه به بالا می پردازد که البته ساختمان های 7 تا 8 طبقه نیز این طرح پوشش می دهد.
داوری ادامه داد: آتش‌نشانی در این طرح در تمامی مناطق شهر تهران مشغول آموزش شهروندان است و با کمک رسانه‌ها که جایگاه اجتماعی آتش‌نشانی را بالا می‌برند، در پی ارتقای جایگاه ایمنی نیز هستیم.
وی تصریح کرد: در این طرح بدنبال بستن و پلمپ یک مجموعه نیستیم بلکه بدنبال اصلاح وضعیت ایمنی شهروندان هستیم که آتش‌نشانی تمام تلاش خود را می‌کند که ساختمانها را از لحاظ ایمنی به شرایط بهینه برساند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: در طرح 999 ساختمانهای بلندمرتبه توسط آتش‌نشانی هدف‌گذاری شده، گاهی دیده می‌شود در ساختمانهای بلندمرتبه پله فرار مناسب وجود دارد اما درب ها قفل است و پله‌ها غیرقابل استفاده می‌شود یا تجهیزات ایمنی در این ساختمانها کارایی ندارند، این موارد از محتوای آموزشی است که در این طرح در نظر گرفته شده و شهروندان آموزشهای لازم را خواهند دید.
به گفته وی در این طرح به دنبال این هستیم که در ابتدا ساختمان دچار حریق نشود و اگر شد مردم دچار خطر نشده و ساختمان کمتر آسیب ببینند و باید میزان ریسک کاهش پیدا کند ود به این باور برسیم که پیش‌بینی بهتر از مقابله است.
داوری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم سازمان آتش‌نشانی تهران این است که به این سازمان رویکرد اجتماعی قوی بدهد و در این رویکرد اجتماعی باید شهروندان را در سطح ایمنی مشارکت دهیم.
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم که ایمنی برای شهروندان اهمیت پیدا کند یادآور شد: بروز کردن تجهیزات و آموزش مهارتی و تخصصی آتش نشانان مورد تاکید قرار دارد و برای بروز رسانی تجهیزات 4 دستگاه نردبان به گمرک تهران وارده شده که به بزودی به ناوگان آتش نشانی تزریق می شود و همچنین فن های قوی که ویژه تونل ها و سوله های بزرگ نیز هست تا 2 ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

**ممنوعیت واردات تجهیزات آتش‌نشانی برداشته می‌شود
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به مشکلات تامین تجهیزات آتش نشانی در زمان تحریم نیز گفت: ماشین‌آلات و بسیاری از تجهیزات آتش‌نشانی در گروه کالایی چهار قرار گرفته بود که این اتفاق کار آتش‌نشانی را با مانع روبه‌رو کرد اما با مساعدتهای صورت گرفته توانستیم گروه کالایی تجهیزات آتش‌نشانی را تغییر دهیم.
وی اظهار کرد: متأسفانه ماشین‌آلات آتش‌نشانی و بسیاری از تجهیزات مانند البسه در گروه کالایی چهار قرار گرفت و این تصمیم، کار آتش‌نشانی را با مانع روبه‌ رو کرد و امروز باید شاهد حضور تمام ماشین‌آلات خریداری شده می‌بودیم.
داوری خاطرنشان کرد: با تلاشهای شهردار تهران و مساعدتهای صورت گرفته توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت توانستیم تغییر را ایجاد کرده و گروه کالایی تجهیزات آتش‌نشانی را تغییر دهیم و این ممنوعیت تا 90 درصد برطرف شده است.
وی همچنین درباره ویژه برنامه ای سازمان آتش نشانی به مناسبت 7 مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی نیز گفت: برای روز آتش‌نشان که مصادف با ایام محرم شده، برنامه‌های زیادی پیش بینی شده که بیشترین رویکرد آتش‌نشانی برگزاری برنامه‌هایی در محلات تهران در این ایام خواهد بود و در این روز حضور شهروندان را در ایستگاه‌ها خواهیم داشت و آتش نشانان در مدارس و مساجد و سایر اماکن عمومی حضور پیدا می کنند همچنین نمایشگاه های مختلفی با موضوع آتش نشانی در نقاط مختلف پایتخت برگزار می شود.
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.