به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران «سعید خال» در جریان بازدید مدیران این سازمان از بهشت زهرا اظهارداشت: هنوز الگوی خاصی برای پاسخگویی به نیازهای زمان زلزله در تهران طراحی نشده اما این موضوع در کمیته انتقال و تدفین کارگروه مربوطه در شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران در حال بررسی است.
وی همچنین به ساخت مجموعه ای ویژه برای کفن و دفن در شرایط اضطراری با عنوان پایگاه مدیریت بحران و نیز پیش بینی 15 هزار قطعه قبر آماده برای استفاده در شرایط مواجهه با تلفات وسیع ناشی از سوانح و حوادث بزرگ اشاره و بیان کرد: این مجموعه در قالب دو سوله و دارای محل ذخیره اقلام مورد نیاز بنا شده که پس از تجهیز بزودی با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.
رئیس سازمان بهشت زهرا(س) همچنین از تشکیل گروه شهروندان داوطلب برای تدفین در شرایط اضطراری با عنوان «کانون تدفین کنندگان داوطلب» با مشارکت و همکاری گروه های مرجع از جمله هنرمندان، روحانیون و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: مسائل مربوط به این حوزه در کارگروه مربوطه در شورای هماهنگی مدیریت بحران در دست بررسی قرار دارد.
به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان بهشت زهرا چندی پیش اعلام کرده بود: 140 آرامستان در تهران وجود دارد که 80 مورد فعال است و بقیه تغییر کاربری داده اند.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز درجریان بازدید از بهشت زهرا پیش بینی سناریوهای مختلف رویارویی با سوانح طبیعی بزرگ را برای تمامی سازمان های خدمات رسان حوزه مدیریت شهری از جمله بهشت زهرا (س) ضروری خواند و گفت: نباید از الزامات آمادگی و مقابله برای پاسخگویی مناسب در زمان رویارویی با حوادث غافل بود.
«احمد صادقی» افزود: سازمان بهشت زهرا (س) با برخورداری از فضای سبز، معابر مناسب، شبکه آب و برق مکان مناسبی برای اسکان اضطراری به شمار می آید که باید ابعاد بهره برداری از آن مورد بررسی قرار گیرد و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.