به گزارش ایرنا عیسی فرهادی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران بیان کرد: اجرای اسناد بالادستی از جمله سند آمایش زمانی ارزش دارد و تاثیرگذار است که دیگر استان ها نیز این سند را اجرا کنند.
وی اضافه کرد: در بحث سرریز جمعیت و اشتغالزایی، استان ها با همدیگر هماهنگ نیستند و این ناهماهنگی موجب آسیب می شود.
فرهادی با تاکید بر ضرورت توجه به آسیب های اجتماعی در سند آمایش سرزمینی گفت: در نشست های بررسی آسیب ها و مشکلات مناطق مختلف تهران متوجه جمعیت نامتوازن مردان و زنان شدیم.
وی توضیح داد: به طور مثال در جلسه بررسی مسائل منطقه هفت تهران متوجه شدیم جمعیت بانوان این منطقه از جمعیت آقایان 11 هزار نفر بیشتر است.
فرماندار تهران همچنین بر توجه به پیوست های زیست محیطی در سند آمایش استان تهران تاکید و بیان کرد: در حالی که کم کم تهران به قزوین متصل می شود هنوز بزرگراهی با حاشیه درختکاری شده بین این دو شهر ایجاد نشده است.
فرهادی فرماندار شش ساله تهران است که از سال 1391 در زمان دولت «محمود احمدی نژاد» تاکنون مسئولیت فرمانداری این شهرستان را برعهده دارد.
به گزارش ایرنا نشست برنامه ریزی و توسعه استان امروز به ریاست محمد حسین مقیمی استاندار تهران به موضوع طرح و اجرای سند آمایش استان تهران پرداخت.
استاندار تهران در این نشست گفت: امکان اینکه تهران به صورت مدیریت سه ضلعی از سوی دولت، شهرداری و استانداری اداره شود وجود ندارد و مدیریت پایتخت باید واحد، منسجم و پایدار باشد تا مسائل آن حل و فصل شود.
شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران نیز در این نشست بیان کرد: پایتخت جذابیت هایی دارد که باعث جذب افراد از شهرهای دیگر می شود به طوری که هر سال 216 هزار نفر به جمعیت تهران ناشی از مهاجرت اضافه می شود و این بر مشکلات این شهر می افزاید.
وی گفت: اگر با هماهنگی مسئولان عالی کشور از جذابیت های شهر تهران و پایتخت نشینی کاسته شود دیگر شاهد مهاجرت و سرریز مشکلات به سمت تهران نخواهیم بود.
به گزارش ایرنا براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر تهران حدود هشت میلیون و 700 هزار نفر اعلام شده و این درحالی است که جمعیت روز این کلانشهر چند میلیون بیشتر از جمعیت شب آن اعلام می شود.
تهرام/ 6139/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.