به گزارش روز چهارشنبه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، در این جلسه همچنین محسن هاشمی به عنوان نائب رئیس هیات امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتخاب شد.
در این جلسه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج، فاضل نظری رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و زهرا آیت اللهی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشتند.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازمانی است با تابعیت ایرانی، عمومی و غیردولتی، مستقل و واجد شخصیت حقوقی که تحت ارکان هیأت امنا و هیأت مدیره فعالیت می‌کند. این سازمان به‌دستور رهبر معظم انقلاب برای تعالی فرهنگ عمومی شهروندان تهرانی تشکیل و آذر ماه سال 75 به ‌عنوان یکی از سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران رسمیت یافت.
رییس این سازمان توسط هیأت امنا انتخاب و حکم او توسط شهردار تهران صادر می‌شود که درحال حاضر سعید اوحدی می باشد.
به گزارش ایرنا، هیات امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران متشکل از 11 شخصیت حقوقی شامل شهردار تهران، رییس شورای شهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها می باشند.

*ضرورت کاهش 30 درصدی هزینه های شهرداری
شهردار تهران در این جلسه اولویت شهرداری را انجام کارهای فرهنگی ذکر کرد و گفت: بودجه شهرداری تهران در سال جاری ١٧ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان است که از این میزان تنها ٦٣ درصد بودجه ای که باید در پایان چهارمین ماه سال محقق می شد، تحقق یافته که امیدواریم در نیمه دوم سال درآمد پیش بینی شده حاصل شود.
سید محمدعلی افشانی ابراز امیدواری کرد که در ماه های آینده اقتصاد کشور تکانه های موجود را پشت سر بگذارد ، افزود: در شرایط فعلی باید ٣٠ درصد از هزینه های جاری زائد را کاهش دهیم که البته این موضوع به مدیران شهرداری و شهرداران مناطق تذکر داده شده است.
وی با بیان اینکه اولویت نخست ما تامین اعتبارات فرهنگی است زیرا فرهنگ زیربنای اقتصاد است تصریح کرد: مردم به گفته های ما کاری ندارند و به عمل ما نگاه می کنند زیرا اعمال ما بیانگر اعتقادات درونی ما است، نه ادعاهایی که ممکن است مطرح کنیم.
افشانی خاطرنشان کرد: مردم بهتر از هر بازرس و حسابرسی، مسائل را می فهمند و تحلیل می کنند.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.