سعید اوحدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دعوت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حضوروی در این کمیسیون اظهار کرد: در جلسه روز گذشته با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارشی درباره ظرفیت قابل توجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت سال 97و ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این سازمان ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه بیش از چهارصد مرکز فرهنگی شامل فرهنگسراها، خانه های فرهنگ، کتابخانه ها، باغ کتاب، تعداد قابل توجهی سالن سینما، خانه موزه ها، موزه ها و مهدهای کودکی در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است،گفت:این ظرفیت مورد توجه اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و سوالات و توصیه هایی هم از سوی این کمیسیون ارائه شد.
اوحدی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نقش جوانان در حوزه فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت، افزود: به این کمیسیون اعلام شد که رویکرد اصلی سازمان فرهنگی هنری جلب و جذب مشارکت مردم به ویژه جذب حداکثری جوانان و مشارکت آنان در اجرا و انجام برنامه هاست.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به ارائه برنامه های ماه مبارک رمضان این سازمان در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برپایی سفره افطار به مدت سی شب در میدان آیینی امام حسین(ع) و میزبانی از بیش از 3هزار نفر از شهروندان تهرانی، پاکبانان، عوامل اورژانس، نیروی انتظامی و شهرداری با کمک خیران و هزینه نکردن حتی یک ریال از بودجه سازمان فرهنگی هنری از جمله این برنامه هاست.
وی، برگزاری جشنواره «بچه های محراب» با هدف شناسایی و معرفی موذنین و مکبرین کودک و نوجوان در 22 منطقه شهر تهران با همکاری مساجد، اجرای تئاتر میدانی «دریادلان» به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر و ماه مبارک رمضان با همکاری معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران تا 21 ماه رمضان در محوطه تئاترشهر و برگزاری ویژه برنامه «نخستین بانو» به مناسبت رحلت حضرت خدیجه(س) در مسجد حضرت خدیجه(س) در بوستان بهشت مادران را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
اوحدی گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد بودند که با توجه به ظرفیت و جایگاه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این سازمان می تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سوالاتی را درباره بودجه این سازمان مطرح کردند، افزود: بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران براساس مصوبه مجلس توسط شهرداری تهران تامین می شود که گزارش بودجه هم به این کمیسیون ارائه شد.
وی با بیان اینکه 93درصد بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صرف امور جاری و نگهداشت مجموعه های فرهنگی و هفت درصد بودجه ابلاغی صرف فعالیت های فرهنگی می شود، اظهار کرد: این میزان تناسبی با حجم قابل توجه فعالیت ها و برنامه های سازمان ندارد و تلاش ما این است که بتوانیم کسری و کمبود بودجه را با تدوین پیوست اقتصادی کار فرهنگی و از طریق محل درآمدهای پایدار برگزاری برنامه های قابل توجه و فاخر فرهنگی هنری جبران کنیم.
اوحدی با اشاره به وجود موسسه تصویرشهر و 40 سالن سینما زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در دوره گذشته رویکرد مصرف گرایی در فعالیت های فرهنگی هنری این سازمان مطرح بود و با توجه به اینکه بودجه سازمان فرهنگی هنری از عوارض و منابع دولت و شهروندان تهرانی تامین می شود، رویکرد ما در دوره جدید تولیدمحور است و در تلاشیم با استفاده از این ظرفیت، آثار فاخری را برای شهروندان تولید کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به کارگیری ظرفیت این سازمان در کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر سخنان مطرح شده در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: در این راستا نیز برگزاری کلاس های آموزشی و مهارت آموزی در راستای تحکیم بنیان خانواده، مهارت های زندگی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، حقوق شهروندی و فرهنگ شهرنشینی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی گفت: تولید و پخش یکصد تیزر با موضوع حقوق شهروندی، کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگ شهرنشینی با همکاری رسانه ملی و تولید مستند «تهران، پایتخت کمال» با موضوع معرفی و نمایش هویت، تاریخ، فرهنگ و دینداری مردم در جهت اعتلای فرهنگ شهروندان تهرانی از جمله فعالیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهرن است.
اوحدی اظهار کرد: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اعضای این کمیسیون پشتیبانی کامل خود را از برنامه ها و فعالیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرده و مقرر شد جلسات با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت مستمر ادامه پیدا کند.
به گزارش ایرنا،سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سازمانی عمومی و غیردولتی، مستقل و واجد شخصیت حقوقی است که تحت ارکان هیأت امنا و هیأت مدیره فعالیت می‌کند. این سازمان به ‌دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تعالی فرهنگ عمومی شهروندان تهرانی تشکیل و 11آذرماه 1375به‌ عنوان یکی از سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران رسمیت یافت.
رئیس سازمان توسط هیأت امنا انتخاب و حکم او توسط شهردار تهران صادر می‌شود، یکی از راه‌های اصلی تأمین بودجه سالانه سازمان، بنا به‌تصویب مجلس شورای اسلامی، چهار درصد درآمد وصولی شهرداری تهران است.
هیات امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران متشکل از 11شخصیت حقوقی شامل شهردار تهران، رییس شورای شهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هاست.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارای بیش از 400 مرکز فرهنگی هنری از جمله 35 فرهنگسرا، 372 کتابخانه، 10 خانه موزه از جمله خانه موزه های شهیدمرتضی مطهری، دکتر شریعتی، عزت الله انتظامی، 120 خانه فرهنگ، 35 سالن سینما در فرهنگسراها و پردیس هایی همچون ملت، آزادی، تماشا و راگا، چهار موزه و باغ موزه همچون باغ موزه هنر ایران، باغ موزه قصر، موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، باغ کتاب، پردیس تئاتر خاوران، موسسه های تصویرشهر و نشرشهر است.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.