به گزارش ایرنا، مجید فراهانی روز یکشنبه در هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورای شهر در دوره پنجم و ادوار گذشته مصوبات خوبی برای تامین مالی توسعه مترو پیش بینی و به تصویب رسانده است، مصوباتی که ظاهرا یا مدیران شهرداری از آن بی اطلاع هستند یا به اجرای آن علاقه ای ندارند.
وی ادامه داد: باید تمهیدات ویژه ای از سوی شهردار تهران برای پایبندی و اجرای به موقع مصوبات شورا به عمل آید تا شاهد بی توجهی مدیران اجرایی شهرداری به مصوبات نباشیم.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورا تصریح کرد: براساس مصوبات شورا، شهرداری مکلف بوده به میزان 20 درصد بهای صدور مجوز سالیانه ورود به محدوده طرح ترافیک را علاوه بر نرخ مصوب دریافت و وجوه حاصله را در جهت تسریع اجرای پروژه های حمل و نقل ریلی هزینه کند.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه سال 93 شورا، شهرداری باید به میزان 2 درصد عوارض ماخوذه بابت صدور پروانه های ساختمانی (شامل زیربنا، تغییر کاربری، پذیره، مازاد تراکم، پیش آمدگی و سایر عوارض ذیربط ) را به عنوان عوارض توسعه حمل و نقل ریلی دریافت و به حساب شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) واریز و گزارش عملکرد آن را هر سه ماه یکبار به شورا ارائه کند.
فراهانی به مصوبه ای دیگر اشاره کرد و افزود: بر اساس بند هفت ماده 6 اساسنامه شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو تهران و حومه مصوب سال 94، درآمد حاصل از خدمات مجتمع های ایستگاهی مترو باید به ساخت و توسعه مترو اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: این موارد بخشی از مصوبات تکلیفی شورای اسلامی شهر تهران در مسیر تامین مالی پایدار مترو برای توسعه و تجهیز این شبکه حمل و نقل عمومی شهر بوده است که هر چند ماه در چارچوب بودجه سالیانه شهرداری تهران و شرکت مترو نیز آن را مورد تصویب قرار می دهیم اما در اجرا گرفتار چالش هایی است که سبب شده است تا توسعه و تجهیز مترو را با مشکل تامین مالی مواجه کند.
فراهانی ابراز امیدواری کرد که با اقدام به موقع و موثر اعضا به ویژه هیئت رئیسه شورا و پیگیری های افشانی شاهد ادای حق به شهر با توسعه و تجهیز مترو از طریق اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا باشیم.
تهرام/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.