حسن نصرالله روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت 'روز مبارزه با سلاح های شیمیایی' افزود: 400 جانباز شیمیایی با درجه مجروحیت مختلف در شهرستان ری ساکن هستند که تحت پوشش بیمه طلایی بنیاد جانبازان قرار دارند.
وی اضافه کرد: جانبازانی که به صورت مستقیم در جنگ ایران و عراق شیمیایی شده اند، جزو جانبازان با درجه مجروحیت بالا و بالینی و جانبازانی که در اثر رفت و آمد به این مناطق آلوده شمیایی شده اند، جانبازان با مجروحیت پایین محسوب می شوند.
نصرالله با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران همه نوع خدمات درمانی و بهداشتی در اختیار جانبازان قرار داده است، افزود: ری کلینیک تخصصی در خصوص جانبازان شیمیایی ندارد ولی تمامی جانبازان این شهرستان در تهران از خدمات پزشکی متنوع بهره مند می شوند.

** 800 دیدار با خانواده معظم شهدا در ری انجام شد
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ری در ادامه اظهار کرد: این تعداد دیدار از ابتدای سالجاری تاکنون در قالب طرح سپاس با خانواده های شهدا و جانبازان این شهرستان انجام شد.
نصرالله ادامه داد: تجلیل و تکریم والدین معظم شهدا ،بزرگداشت ارزش ها است،‌ شهدا جانشان را برای حفظ عزت، امنیت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر فدا کردند.
وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان ری همیشه در انجام طرح سپاس پیش قدم بوده اند، اظهار داشت: ملاقات با خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، حل مشکلات و معضلات خانواده هایشان صورت می گیرد.
وی یادآور شد: طرح جهادی سپاس همچنان با حضور پرشور مسئولان ادارات و مدیران شهری ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، هفتم و هشتم تیر 1366 ارتش رژیم بعث در اقدامی جنایتکارانه با بمب های شیمیایی به سردشت در آذربایجان غربی حمله کرد و غیرنظامیان را آماج گازهای کشنده شیمیایی قرارداد. به همین خاطر هشتم تیر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران 'روز مبارزه با سلاحهای شیمیایی' نامگذاری شده است.
شهرستان ری با دارا بودن 2 هزار و 797 شهید هشت سال دفاع مقدس، 109 شهید مدافع حرم و 6 هزار و 441 جانباز و آزاده از شهرستان های پیشرو در فرهنگ ایثار و شهادت در کشور محسوب می شود.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.