به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و شورای بانک‌های قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین راه های تحقق شعار سال ، حفظ وضعیت موجود و ایجاد فرصت های شغلی جدید است و این مهم جز با حمایت از تولید کنندگان میسر نمی شود.
وی گفت : فرصت شغلی پایدار زمانی ایجاد می شود که تولید ، اقتصادی و به صرفه باشد ، تولید کننده ای که با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند و برای سرمایه در گردش به نقدینگی نیاز دارد نمی تواند در بازار رقابت باقی مانده و تولید خود را افزایش دهد.
وی با اشاره به نقش مستقیم بانک ها در رونق تولید و اشتغال گفت : سرگردانی واحدهای تولیدی در بانک ها و موسسات مالی باعث می شود تا روند تولید و اشتغال با مشکل مواجه شود و تولید کننده ، از ادامه فعالیت دلسرد شود.
مرسل پور بیان کرد: یکی از مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که با حضور استاندار در شهرستان قرچک برگزار شد ، راه اندازی دهکده سفال در این شهرستان است که با توجه به پیشینه قرچک در تولید آجر و خاک مرغوب این منطقه ، می توان کارخانه‌ها و کورهای آجرپزی را به محلی برای تولید سفال تبدیل کرد.
18 طرح تولیدی قرچک در سامانه کارا ثبت شده است
رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت : به منظور ایجاد فرصت های شغلی پایدار ، 18 طرح تولیدی با اشتغال‌زایی 900 نفر واعتبار 26 میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت شده است.
مرتضی سلطان محمدی افزود : علاوه بر این ، 370 طرح مشاغل خانگی با میانگین اشتغال هر طرح یک شغل در سامانه رصد ثبت شده که این طرح ها برای اجرایی شدن به بانک های عامل معرفی می شوند.
وی بیان کرد:ایجاد شغل ، یکی از دغدغه‌های دولت و به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در شعار سال محقق شود.
وی بیان کرد: اگر هر یک از افراد و دستگاه ها نقش و سهم خود را در رونق تولید و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در جامعه ایفا کنند ، می توان به آینده توسعه شغل در جامعه خوشبین بود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.