به گزارش ایرنا ، سید ابوالفضل رضوی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری ورامین که در بخش جوادآباد این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: واقعیت این است که ما مشارکت مردم در فعالیت های سیاسی را می خواهیم ولی به دنبال مشارکت اقتصادی آن ها نیستیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: مشارکت مردم در حوزه های سیاسی، اقتصادی ،فرهنگی، امنیتی، نظامی و انتظامی باید با هم جهت و هم سو باشد تا کشور از رشد متعادل برخوردار شود.
وی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی مردم استان تهران حدود 40 درصد و مشارکت سیاسی استان تهران 78 درصد است.
رضوی بیان کرد: امام راحل با مشارکت سیاسی انقلاب را پیروز کرد و با مشارکت نظامی مردم باعث پیروزی در جنگ شد و امروز مسئولان باید با افزایش مشارکت اقتصادی مردم، زمینه پیروزی مردم در برابر هجمه های اقتصادی دشمنان را فراهم کنند.
وی بیان کرد: امروز با وجود فعالیت های چشمگیری که در حوزه های مختلف روستایی صورت گرفته، کماکان با مشکل ماندگاری روستائیان و زندگی راحت تر آنان مواجه هستیم و این به دلیل نبود فرصت های شغلی پایدار به وجود آمده است.
وی گفت: دولت و مجلس با تصویب مصوبه اشتغال روستائیان از صندوق توسعه ملی با دستور رهبر معظم انقلاب یک و نیم میلیارد دلاری برداشت شده تا زمینه ارائه تسهیلات ارزان قیمت به روستائیان فراهم شود.
رضوی افزود: علاوه بر این مبلغ که معادل 6 هزار میلیارد تومان با کارمزد صفر درصد است، بانک ها نیز 6 هزار میلیارد تومان با کارمزد 18 درصد در نظر گرفته شده که مجموع این دو اعتبار ، وام های ارزان قیمتی را در اختیار کشاورزان و عشایر قرار می دهد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: این تسهیلات برای مناطق عشایر مرزی 4 درصد و برای سایر روستاها و عشایر 6 درصد است ضمن این که این تسهیلات برای سرمایه در گردش شهرهای زیر 10 هزار نفر ، 10 درصد در نظر گرفته شده است.
رضوی گفت: بازپرداخت این تسهیلات به این صورت است که سه سال اول قسطی پرداخت نمی شود و پس از آن ، به مدت شش سال اقساط پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: حداکثر میزان دریافت تسهیلات 10 میلیارد تومان است که پرداخت تا 5 میلیارد تومان در استان و بالاتر در سطح در کارگروه ملی تصمیم گیری می شود.
وی افزود: بانک های کشاورزی ، توسعه تعاون و پست بانک عامل پرداخت این تسهیلات هستند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.