پیمان قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وجود انواع حیوانات موذی در میان زباله های دپو شده در اراضی بایر منطقه 19 علاوه بر تهدید سلامت شهروندان از منظر زیبایی سیمای شهری، ناهنجاری هایی را ایجاد کرده که حوزه خدمات شهری نسبت به پاکسازی و تسطیح این اراضی اقدام کرده است.
وی با اشاره به اینکه وسعت زمین های بایر جنوب تهران بسیار زیاد است عنوان کرد: بخشی از این اراضی بایر در محدوده حریم شهری قرار گرفته و موجب مشکلات عدیده برای شهروندان شده است.
قربانی ادامه داد: مدیریت شهری منطقه 19 در طرح ضربتی پاکسازی و تسطیح اراضی بایر جنوب تهران 400 متر از زمین های بایر را با گاردریل و نیوجرسی مسدود و 150 دستگاه کامیون نسبت به جمع آوری خاک و نخاله در این محدوده اقدام کرده اند.
وی با اشاره به تلاش شبانه روزی حوزه های مختلف در ارائه خدمات بهینه به شهروندان یادآور شد: برای جلوگیری از تجمع آب، فرسایش زمین و خاک نسبت به لایروبی، پاکسازی و شستشوی 36 کیلومتر انهار روباز و بسته و سه کانال اصلی در محله های دولتخواه، بهمنیار و بهشتی اقدام شده است.
همچنین به منظور رفع خطر از نقاط ناایمن دربوستان ها و معابر عمومی نسبت به گشت زنی مستمر و رفع خطر از سوی اداره فضای سبز با مشارکت ستاد مدیریت بحران انجام می شود.
شهردار منطقه 19 در تشریح سایر فعالیت های این حوزه بر شستشو و گندزدایی مستمر یک هزار و 450 مخزن مکانیزه ویژه زباله در نواحی پنجگانه تأکیدکرد و افزود: به منظور حفظ و نگهداری محیط زیست و پاکیزه نگهداشتن محل زندگی شهروندان با توجه به وسعت محلات ، مشاغل تجاری و مراکز خرید این مخزن ها جانمایی شده اند که بیشترین آنها به ترتیب در ناحیه یک و ناحیه 2 قرار دارد.
منطقه 19 شهرداری یکی از مناطق شهری تهران است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. این منطقه ب‍‍ا وس‍‍عت‍‍ی برابر 92 کی‍لومت‍ر مرب‍‍ع دارای پنج ن‍‍احی‍ه و 14 مح‍له است.
تهرام/ 3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.