حشمت الله صیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دیده بانان از نیروهای شهرداری هستند که آموزش های لازم را فرا گرفته و با تجهیزات کامل و از امروز به صورت شبانه روزی در پارک های جنگلی آبیدر، نیشتمان و توس نوذر مستقر می شوند.
وی با بیان اینکه 2 نفر از این تعداد دیده بان در پارک های توس نوذر و نیشتمان مستقر شده اند، افزود: 16 نفر از دیده بانان در مناطق تعیین شده پارک جنگلی آبیدر شامل کانی شفا، ایستگاه مهمانسرای نیروی انتظامی، بان شلانه، گویزه کویر، ماله کن و تپه حسن آباد مستقر شدند.
شهردار سنندج تاکید کرد: در این ایستگاه ها تجهیزات لازم شامل آتش کوب، موتورسیکلت، خودرو کمک دار، فلاکس بک، تبر، دوربین شکاری دوربرد و بی سیم در اختیار دیده بان قرار می گیرد.
صیدی با بیان اینکه طی روزهای آینده دستگاه های دمنده آتش نیز که نقش بسزایی در اطفای حریق دارد در اختیار دیده بانان قرار می گیرد، یادآور شد: استقرار این دیده بانان نقش مهمی در مهار آتش قبل از وقوع حوادث ناگوار دارد.
وی ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری دستگاه ها و نهادهای مردمی و برنامه ریزی های لازم، در سال جاری شاهد کمترین حوادث ناشی از آتش سوزی در پارک های جنگلی سنندج باشیم.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود، در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون متر مکعب وجود دارد.
از مجموع 90 پارک سنندج، 20 پارک در منطقه یک، 20 پارک در منطقه 2 و 50 پارک نیز در منطقه سه شهری قرار دارند.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع، نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.