قانع حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان می توانند ساعت هفت صبح فردا(جمعه) با حضور در جلوی سازمان پارک ها واقع در پارک 28 دی آبیدر ما را در پاکسازی آبیدر یاری کنند.
وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران شهرداری و شهروندان بحث آتش سوزی در این پارک جنگلی است که در سال های گذشته آسیب های زیادی به آبیدر بر اثر آتش سوزی وارد شده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: این سازمان در راستای جلوگیری از آتش سوزی در این پارک جنگلی از ابتدای تیرماه امسال چندین نفر را بعنوان دیده بان بصورت شبانه روزی مستقر کرده است.
وی اظهار کرد: یکی از عللی که کارشناسان بعنوان عامل آتش سوزی در پارک های جنگلی در فصول گرم سال بر آن تاکید دارند به جا ماندن زباله ها در دامن طبیعت است.
به گفته وی زباله هایی نظیر کاغذ، دستمال کاغذی و شیشه از جمله زباله های هستند که احتمال دارد منجر به آتش سوزی شوند.
کاظمی با بیان اینکه نایلون زباله به اندازه کافی تهیه شده است ابراز امیداوری کرد، با حضور پرشور شهروندان در طرح پاکسازی آبیدر بتوانیم ضمن جمع آوری زباله های طبیعت گام اساسی در جهت کاهش آتش سوزی در این پارک جنگلی برداریم.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند بوده و این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.