به گزارش خبرآنلاین لرستان، یحیی عیدی بیرانوند نقش خانواده در بحث فرهنگ سازی در حوزه اعتیاد و مصرف مواد مخدر را موثر دانست و بیان داشت: نوع نگاه به مواد مخدر را باید عوض کرد و بایستی کارها را با چاشنی فرهنگ در حوزه مواد مخدر انجام داد.خانواده موثرترین زمینه برای پیشگیری از آسیب هاست باید این ظرفیت را تقویت کرد.
وی با اشاره به اینکه باید از اقدامات مثبتی که در کشورهای دیگر دراین حوزه انجام شده بهره برد، ادامه داد :نیاز به کار مطالعاتی ومیدانی در حوزه مواد مخدر احساس می شود.
شهردار مرکز استان با بیان اینکه دادستان خرم آباد تلاشی ستودنی جهت کاهش معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد در محلات آسیب پذیر داشته اند، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه قانونی،دادگستری اقدامات شایسته و بجایی داشته است.موضوعی که در کشور و استان روی آن باید کار کنیم بحث فرهنگ است . زمینه ای که این روزها مراجع قانونی به خصوص دادستانی خرم آباد پیگیر آن است.
عیدی بیرانوند خاطر نشان کرد:300هکتار از اراضی دولتی با کاربری فضای سبز و یافاقد کاربری با حمایت شخص دادستان و پیگیری حوزه شهرداری ومساعدت نیروی انتظامی به دولت برگردانده شده است.
وی یاد آور شد:یکی از نمونه های اراضی آزاد شده در محله پشته حسین آباد است که در فاز ابتدایی 85هکتار از اراضی آن آزاد شده واین مقدار تا 220 هکتار در فازهای بعدی این پروژه قابل افزایش است.
شهردار خرم آباد افزود:اگر مسئولین دست به دست و همپای هم کار کنند می توان با کمک شهرداری مکان های فرهنگی و ورزشی ای که ارزش های میلیاردی دارند را در مناطق محروم و کم برخوردار احیا ءکرد.
عیدی بیرانوند 36ملک خریداری شده در دره اسدآبادی در جهت عمران این محله را مدیون حمایت های استاندار و دادستان خرم آباد دانست و ادامه داد:خریداری این املاک باعث بالا رفتن ارزش املاک وایجاد فضای با نشاطی در آن محله شده است.
وی با اشاره به جایگاه برتر استان در کشور درحوزه انتخابات پاک یاد آورشد:لقب شهر بدون پوستر به خاطر زحمات شبانه روزی دادگستری و همکاری این نهاد با مجموعه مدیریت شهری خرم آباد بوده که جا دارد از این نهاد دلسوز تقدیر به عمل آوریم.
شهردار خرم آباد گفت :45ملک در محله گل سفید تملک شد و خانه سلامت و فرهنگسرای محله در این منطقه احیا شد. این محله یکی از کانون های مواد مخدر بوده است که بعد از تملک شرایط آن بهتر شده است.
شهردار مر کز استان ادامه داد:از خیرین درخواست داریم برای احیای مدارس و اماکن عمومی در این مناطق پای کار بیایند وشهرداری را مساعدت می کنند.
شهردار خرم آباد افزود:از گروه ها وانجمن هایی که در این محلات فعالیت می کنند کمال تشکر را داریم وازآن ها انتظار می رود گزارش فعالیت ها و کارهایی که انجام می دهند را ارائه دهند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 698330
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.