به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز دوشنبه درجلسه شورای آموزش و پرورش که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان قرچک که خود را به صورت معضلات اجتماعی نشان می دهد ، حاشیه سازی و بزرگ نمایی مشکلات و کمبودها است ، عمل ناصوابی که امید را از جامعه سلب می کند.
وی با اشاره به سفر وزیر نیرو به قرچک و افتتاح پروژه انتقال آب سد ماملو به شهرستان گفت : در روزی که همه مردم قرچک از نوشیدن آب سالم ، گوارا و بهداشتی سد ماملو که اجرای آن با حضور وزیر آغاز گردید بهره مند شدند ، حاشیه سازان موضوع واگذاری بیمارستان دولتی قرچک ، خصوصی سازی و پلمپ آن را مطرح کردند تا کام مردم بلافاصله تلخ شود.
وی گفت : در حوزه آموزش و پرورش نیز اقدامات شایسته ای انجام شده و رتبه های متعددی در سطح استان تهران و کشور توسط دانش آموزان و فرهنگی کسب شده است ولی باز هم حاشیه پردازان و افراد سوجو به مسائل حاشیه ای دامن زده و خدمت مجموعه فرهنگیان قرچک را زیر سوال می برند.
فرماندار قرچک تأکید کرد: کم کاری در حوزه اطلاع رسانی باعث شده تا بسیاری از مردم از خدمات دولت به ویژه در حوزه آموزش و پرورش بی اطلاع باشند و این بی اطلاعی مجال را برای سوء استفاده سودجویان فراهم می کند.
رئیس شورای آموزش‌ و پرورش قرچک بیان کرد: با رخ دادن یک اشتباه کوچک ، شبکه‌های اجتماعی و مخالفین دولت آن‌قدر آن موضوع را بزرگ می‌کنند که گویا در گذشته هیچ مشکلی نبوده است، در حالی‌ که این مشکلات در گذشته بسیار بیشتر از حال بوده ولی به دلیل عدم گسترش شبکه های اجتماعی ، همانجا مسکوت می ماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت : اگر امروز ما برای اوقات فراغت جوانان ، برنامه ریزی مناسبی نداشته باشیم ، دشمن به راحتی این فرصت را مغتنم شمرده و برای آنان برنامه های انحرافی تدارک می بیند.
مرسل پور گفت : غنی سازی اوقات فراغت باید بومی سازی شده و برنامه هایی برای دانش آموزان ارائه شود که در محیط شهرستان و آینده آنان تأثیر داشته باشد و شرایط را برای حضور آنان در جامعه فراهم کند.
رئیس شورای اسلامی شهر قرچک نیز در این جلسه با اشاره به موضوع قلع و قمع مدارس قرچک گفت : برخی از مدارس شهرستان به دلیل شاکی خصوصی در معرض قلع و قمع و خروج از حوزه آموزش و پرورش قرار دارد و حتی چند مدرسه نیز با حکم قضایی قلع و قمع شده است.
ایرج شیرنژاد افزود : با مکاتبات صورت گرفته از سوی سوی آموزش و پرورش و فرمانداری ، مستندسازی اسناد مالکیت مدارس قرچک توسط شورای اسلامی و شهرداری در دست اقدام است و تلاش می شود تا در کمترین زمان ، مشکل قلع و قمع مدارس قرچک برطرف شود.
وی گفت : با تغییر کاربری بخشی از مدرسه قلع و قمع شده عترت ، مابقی عرصه و اعیان ملک مدرسه به آموزش‌ و پرورش واگذار می شود.
بیش از 50 هزار دانش آموز زیر نظر 3 هزار فرهنگی در مدارس قرچک مشغول به تحصیل می باشند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.