به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان بازرسی، محمد جواد شیرازی تماس های مردم با سامانه 1888 را در سه ماهه اخیر 253 هزار و 555 تماس اعلام و خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5درصد کاهش یافته و از این تعداد تماس 13 هزار و 361 مورد در قالب پرونده های الکترونیکی و بصورت سیستمی به رده های اجرایی برای رسیدگی ارجاع شده است.
شیرازی، سد معبر دستفروشان را بیشترین انتقاد و شکایت شهروندان عنوان کرد و افزود: رشد 13 درصدی شکایات مردمی در این خصوص نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سامانه 1888 مشهود است و باید با برنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی و نظارتهای مستمر در کاهش این آمار تلاش مضاعفی نمائیم.
وی تاخیر اتوبوس های بخش خصوصی و تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری را دیگر موارد شکایتی مردم در سامانه 1888 دانست و گفت: به ترتیب موارد شکایتی مذکور 17 و 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 کاهش یافته است.
شیرازی افزود: در سه ماهه اخیر 52 مورد موضوع قطع، جابجایی و خشک کردن درختان نیز توسط مردم به سامانه 1888 اعلام شده که بیشترین آن مربوط به مناطق 4،3،1و 5 شهرداری تهران است که این موارد نیز نسبت به سال گذشته 63 درصد کاهش یافته است.
شیرازی در خصوص پیامهای مردمی در سامانه 137 طی سه ماهه اخیر نیز اظهار کرد: رفع سد معبر دستفروشان، طعمه گذاری برای حیوانات موذی و آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز، بیشترین درخواست های شهروندان دراین تماس ها بوده است.
وی اضافه کرد: در سه ماهه اخیر 528 درخواست مربوط به قطع درختان شامل مناطق 2،1و 4 شهرداری تهران نیز در سامانه 137 به ثبت رسیده است.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران بر تقویت سامانه های137 و 1888 تاکید کرد و افزود: در مدیریت جدید شهری نه تنها سامانه های ارتباط مردمی 137و1888 تضعیف نشده بلکه با برنامه ریزی های مدون، اصلاح فرایندها و بکارگیری امکانات سخت افزاری و نرم افزاری روز دنیا، برای تقویت و ارتقای کارایی سامانه ها و افزایش رضایتمندی شهروندان تهرانی تلاش خواهیم کرد.
وی در همین راستا ادامه داد: با طراحی اپلیکیشن «همیاران» شهروندان می توانند توسط گوشی های همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را از عملکرد شهرداری به همراه عکس، فیلم، موقعیت جغرافیایی و روش های دیگر به سامانه 1888 اعلام و پیگیری کنند.
به گفته وی، همچنین از طریق همین اپلیکیشن می توان از سامانه 137 و سایر بخشهای شهرداری تهران خدمات مرتبط را دریافت کرد.
شیرازی تاکید کرد: راه اندازی اپلیکیشن همیاران در مرحله آزمایشی قرار دارد و در این مرحله دسترسی در اختیار ناظران 1888 قرار داشته و در آینده نزدیک این امکان برای همه اقشار جامعه فراهم خواهد شد.

*همه توان خود را برای ایجاد مدیریت شیشه ای در شهرداری بکار خواهیم گرفت
رئیس سازمان بازرسی شهردای تهران در خصوص مدیریت شیشه ای در شهرداری نیز گفت: شهردار تهران با جدیت این موضوع را دنبال می کند و در جلسات عمومی و خصوصی با رده های اجرایی شهرداری و دستگاههای نظارتی همچون سازمان بازرسی، تکلیف کرده اند در جهت اجرایی شدن این امر مهم گام برداشته و از هیچ تخلف و انحرافی چشم پوشی نگردد.
شیرازی افزود: در راستای تاکیدات شهردار تهران برای مدیریت شیشه ای، سازمان بازرسی با انتشار بنرهایی در سطح مناطق، نواحی، سازمانها و شرکت های شهرداری تهران از کارکنان خدوم شهرداری درخواست کرده با مشاهده کمترین تخلف و انحراف از سوی رده های اجرایی در هر سطحی، مراتب را به سازمان بازرسی گزارش کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.