به گزارش ایرنا، سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری همزمان با روز جهانی قدس در حرم عبدالعظیم (ع) افزود: موضوع فلسطین از پیچیده ترین پرونده های بشر در طول تاریخ است و بسیار دردناک است که گروهی از خانه و کاشانه خود خارج شوند و به مقدسات آنها نیز توهین شود.
وی گفت: استکبار نیز تلاش می کند تا در کنار مظلومیت فلسطین، مساله قدس به فراموشی سپرده شود.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تنها کسی بود که مسئله فلسطین را زنده کرد و گفت: امام راحل از همان سال های ابتدای جهاد خود این مساله را مطرح کرد و زوایای تاریک آن را برای جهانیان بیان کرد.
خطیب جمعه شهرری تصریح کرد: امام (ره) تنها کسی بود که از وجوهات شرعی برای کمک به فلسطین استفاده کرد و روز جهانی قدس نیز توسط ایشان نامگذاری شد.
وی ادامه داد: سرزمین بزرگ فلسطین همانند سرزمین دارای هویت و قبله اول مسلمانان است و مکانی است که حضرت محمد (ص) از آنجا به معراج رفتند.
وی با بیان اینکه سیاست ما حمایت از سیاست مظلوم است، افزود: ما طرفدار مردم مظلوم در سراسر عالم هستیم و ملت ایران باید به ندای مردم مظلوم فلسطین پاسخ دهد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس جمهوریت و مظلومیت به مردم فلسطین کمک می کند و اگر امام (ره) و انقلاب ایران نبود، طرح خاورمیانه بزرگ توسط اسرائیل عملیاتی می شد.
حجت الاسلام شاهچراغی افزود: مطمئن باشید که شکست اسرائیل و کشورهای خائن عرب به وضوح و در آینده ‌ای نزدیک فرا می رسد.
وی در ادامه یادآور شد: ماه مبارک رمضان توفیقات زیادی برای انسان ها داشت و چه بهتر که این فرائض دینی فراموش نشود و توفیقات این ماه را در طول سال نیز اجرا کنیم.
وی گفت: رسیدگی به فقرا و محرومان و توبه را در طی سال فراموش نکنیم و از این واجبات غافل نشویم.
وی به حضور گسترده مردم شهرری در راهپیمایی روز قدس نیزاشاره کرد و گفت: مردم نشان دادند که سیاست ما با دیانت ما آمیخته است و هرگز از آموزه های اسلامی غافل نمی شوند.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.