به گزارش روز پنجشنبه از جماران، در این پیام آمده است: روز قدس از جهات متعددی مورد توجه و دارای اهمیت است؛ یکی اینکه دفاع ما از مردم مظلوم فلسطین است که اگر هیچ حیثیتی جز مسلمان بودن آنها نبود، باز هم ما وظیفه داشتیم از مسلمانان فلسطین دفاع کنیم.
سید حسن خمینی افزود: علاوه بر همه اینها، روز قدس از باب اینکه دفاع ما از مظلومیت و انسانیت است، روز بسیار مهمی است.
وی تصریح کرد: آنچه که در فلسطین واقع می شود یک فاجعه انسانی و ظلم به انسانیت است. طبیعتا مسلمانان، آزادی خواهان و فکرت های پاک باید نسبت به این مساله با حساسیت برخورد کنند.
وی یادآور شد: روز قدس امسال ویژگی دیگری هم دارد و آن فضایی است که در جهان علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است.
سید حسن خمینی به انتقال سفارت آمریکا به سرزمین بیت المقدس نیز اشاره کرد و گفت: این مسأله هم نیاز دارد که جامعه و همه ما نسبت به آن با حساسیت برخورد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی روز قدس یک راهپیمایی بسیار مهم است، اظهار داشت: عبور ما از همه گردنه ها امکان ندارد؛ جز با اتکای به هم، رفع کینه، دوری از دشمنی ها، انسجام ملی و نشان دادن به دنیا که ما همه یکپارچه و یک صدا هستیم و نسبت به ظلم در هر جایی که باشد حساسیت داریم.
یادگار امام گفت: امیدوارم فردا همه با هم این روز را مثل گذشته، با حضور پر شکوه مردم، به خوبی گرامی بداریم تا یک روز به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب رقم زنیم.
وی در پایان تاکید کرد: روز قدس روز امام، شهدا، مسلمانان و آزادی خواهان جهان است و اهمیت بسیار بالایی دارد. امیدواریم این روز را آن گونه که مورد رضای خداوند است، برگزار کنیم.
راهپیمایی روز جهانی قدس در روز جمعه 18 خردادماه برگزار می شود.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.