پیمان قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مناطق جنوب تهران به دلیل همجواری با حرم مطهر امام راحل همه ساله مفتخر به میزبانی از زائران شهرهای مختلف ایران است و شهرداری های این منطقه آمادگی کامل را در اجرای مراسم ارتحال جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را دارند.
وی بر فعالیت های اجرایی این منطقه در حوزه خدمات شهری در برگزاری هرچه بهتر این مراسم تاکید کرد و افزود: فعالیت های قبل از برگزاری مراسم بزرگداشت از جمله پاکسازی عمومی محورهای منتهی به حرم، تسطیح اراضی بایر، کاشت 350 متر مربع نشای فصلی بعد از عوارضی تا فرودگاه از عمده ترین فعالیت های محیطی اطراف حرم است.
وی اضافه کرد که رفت و روب پارکینگ غربی، شمالی و معابر و اتوبان های شهید هاشمی، خلیج فارس، علامه عسگری و باقر شهر به طول 200 هزار مترمربع، رنگ آمیزی جداره های حرم مطهر در ضلع جنوب حرم مطهر به مساحت 800 متر مربع نیز در این مدت انجام شده است.
قربانی با اشاره به جمع آوری خاک و زباله به حجم 400 مترمکعب در بزرگراه های منتهی به حرم مطهر یاد آور شد: شستشوی المان های شهری، جداول و گاردریل ها بویژه در معابر منتهی به حرم به طول 90 هزار متر و پاکسازی زمین های بایر به مساحت 100 هزار مترمربع از برنامه های اداره خدمات شهری در این ایام محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی مسیرهای هدایت شده به حرم مطهر، هماهنگی هایی جهت انتفال زائرین تهران و هفت شهرستان از پارکینگ های شماره هفت، هشت و شهر آفتاب به حرم مطهر با 100 دستگاه ون و مینی بوس انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: تمام پرسنل ستاد مدیریت بحران منطقه، مسئولان بحران نواحی پنجگانه، مسئولان خانه های دوام و تیم های ویژه آموزش دیده دوام (داوطلبان واکنش اضطراری محلات) در زمان برگزاری مراسم به صورت آماده باش در محل برگزاری مراسم حضور خواهند داشت.
قربانی تصریح کرد: در روز برگزاری مراسم کنترل مستمر برای جلوگیری از سد معبر، نظافت محورها و مراقبت از فضای سبز و جنگلکاری ها به منظور جلوگیری از آسیب دیدن آنها صورت می گیرد.
وی بیان کرد: 20 دستگاه خودرو ملودی بازیافت درحین و اتمام مراسم جهت جمع آوری ضایعات خشک و قابل بازیافت در محل برگزاری مراسم مستقر خواهد شد، همچنین در این روز کیسه های مخصوص پسماند خشک بین شهروندان توزیع می شود.
به گفته وی20 اکیپ شهربان و معبربان از ابتدای روز چهاردهم خردادماه تا پایان مراسم در مسیرهای منتهی به حرم مطهر مستقر خواهند شد و پاکسازی عمومی تمامی محورها، پارکینگ ها و محورهای منتهی به مرقد مطهر را از خدمات پایانی مراسم بزرگداشت امام (ره) است.
به گزارش ایرنا، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) عصر 14 خردادماه، سه ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء در صحن مطهر امام راحل آغاز خواهد شد.
2 ساعت مراسم رسمی با بیانات مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت و یک ساعت مانده به وقت اذان مغرب و عشاء پایان می یابد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.