بهمن خسروانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی لزوم کنترل و ایمن سازی حاشیه و حریم راه ها در سال جاری، در مجموع 44 مورد برخورد و رفع تصرف تجاوز به حریم راه ها توسط این اداره کل انجام شده است.
وی اظهار داشت: اغلب این موارد مربوط به شهرستان های روانسر، هرسین، کنگاور و تعدادی نیز در کرمانشاه صورت گرفته است.
وی افزود: از مجموع اقدام های صورت گرفته تعداد 11 مورد به شهرستان روانسر اختصاص داشته که سه مورد آن به ساخت و ساز غیرمجاز و با تخریب بنا همراه بوده است و باقی موارد شامل فنس کشی، نصب تابلو، احداث حوض، درختکاری و دایر کردن سیاه چادر بوده است.
خسروانی، همچنین از 19 مورد تخریب در حوزه راه های شهرستان هرسین خبر داد و گفت: اغلب تخریب های این شهرستان به مواردی مانند نصب تابلوهای غیرمجاز، دست فروشی و فنس کشی باغات مربوط بوده است.
وی از ریختن زباله در حریم راه ها و ایجاد کپر و اتاقک های چوبی جهت فروش صیفی جات و پی کنی در حریم راه ها به عنوان دیگر عوامل تخریب بنا در شهرستان های استان ذکر کرد.
خسروانی ادامه داد: آخرین تخریب صورت گرفته مربوط به احداث یک باب چایخانه سنتی در محور بزرگراه روبروی پلیس راه کرمانشاه - همدان بوده است.
وی همچنین با اشاره به 10 مورد برخورد با متجاوزان حریم در مرکز استان افزود: جمع آوری دست فروشان، فنس کشی غیرمجاز، تخریب و قلع و قمع دیوارکشی بناها با قدمت بالا از جمله دیگر اقدام های این اداره محسوب می شود.
او گفت: همچنین چهار مورد قلع و قمع باغ، استخر نیز در بازه زمانی مذکور در شهرستان کنگاور انجام گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اهمیت ایمن سازی حریم راه ها و تأثیر بسزای آن در کاهش آسیب ها و مخاطرات حوادث جاده ای را یادآور شد و به متخلفان هشدار داد که با هرگونه تجاوز به حریم راه مطابق قانون با جدیت برخورد می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 600 روستا و 32 شهر دارد.
این استان دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.