به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز چهارشنبه در همایش ملی 15 خرداد که در دانشکده کشاورزی ورامین برگزار شد اظهار کرد: مردم ایران اسلامی با هدف مقابله با استکبار و جلوگیری از نفوذ آمریکا انقلاب کردند ، شهید داده و روح ایثار ، گذشت و فداکاری را در جامعه اسلامی دمیدند .
وی اظهار کرد: این که امروز برخی از افراد و به ظاهر روشنفکران زمزمه صلح با آمریکا را سر می دهند به این دلیل است که شناخت دقیقی از علل شکل گیری نهضت 15 خرداد سال 42 که زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد را ندارند.
یوسفی افزود : مردم ورامین در 15 خرداد سال 42 در راه دفاع از مرجعیت شیعه که همه چیز مردم آن زمان بود قیام کردند و تمام هستی خود را تقدیم اسلام کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این مراسم گفت : 15 خرداد نه فقط برای ایران اسلامی که متعلق به اسلام است و به فرموده امام راحل ، مبداء انقلاب اسلامی محسوب می شود.
حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: کاری که مردم دشت ورامین درقیام خونین 15 خرداد انجام دادند، به غیر از قیام عاشورا در هیچ نقطه ای از تاریخ اسلام مشاهده نمی شود.
وی افزود: اگر امروز در سوریه ، فلسطین ، عراق و یمن مردم انقلابی در برابر گلوله های استکبار سینه سپر می کنند ، به دلیل آموزه هایی است که از 15 خرداد فرا گرفته اند و باید این راه همچنان امتداد داشته باشد.
در پایان این مراسم از خانواده شهدای 15 خرداد دشت ورامین تجلیل به عمل آمد.
در قیام خونین 15 خرداد سال 42 ، مردم شهرستان های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.