به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران با بیان اینکه یکی از راه های تامین منابع مالی برای ساخت مدرسه مخصوصا در شهرستان هایی که مسکن مهر دارند از منابع زمین های تجاری واگذار شده است خواستار تشکیل کمیته ای برای پیگیری این امر به مدیریت معاونت اجتماعی و سیاسی استانداری تهران شد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مناسب پایه و اساس کشور است افزود: متاسفانه کم توجهی به ساخت و نوسازی مدارس از گذشته وجود داشته و این بی توجهی در ادوار مختلف ادامه یافته است افزود: همه مدیران مرتبط با امر مدرسه سازی باید تلاش کنند تا ظرف سه سال آینده این مشکل کاملا رفع شده باشد.
مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت اقتصاد کشور را راه مقابله جدی و اساسی با بدخواهی مستکبرین به سرکردگی آمریکا دانست و بر اجرای صد در صدی اقتصاد مقاومتی که کلید خدمت صادقانه به مردم است تاکید کرد.
وی گفت: مدیران خود را به تحلیل های مختلف از شرایط مشغول نکرده و برای رشد اقتصادی کشور بکوشند و بدانند راه نجات کشور فقط تلاش جهادی در زمینه اقتصاد است.
مقیمی گفت: توجه به رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی نیز به صورت جدی در دستور کار مدیران استانی باشد و دراین زمینه باید هماهنگی کامل بین دستگاه های اجرایی استان وجود داشته باشد و همه به وظایف خود عمل کنند.
وی گفت: جمع آوری معتادان متجاهر به صورتی که مدتی کوتاهی بعد آنان آزاد شوند فایده ای نداشته و مشکلات را حل نمی کند بلکه آنان باید در کمپ های مناسب سم زدایی شده و به عنوان یک فرد نسبتا سالم به جامعه بازگردند.
مقیمی همچنین با اشاره به فعالیت های مناسب فرهنگی در استان تهران گفت: خوشبختانه جشنواره فیلم و نمایشگاه کتاب تهران که با استقبال شایسته علاقمندان مواجه شد جلوه های خوبی از فعالیت فرهنگی در تهران بزرگ است که باید توسعه یابد.
**فرماندار تهران: تهران سالانه 20 میلیون نفر گردشگر دارد
فرماندار تهران نیز در این نشست با بیان اینکه تهران سالانه 20 میلیون گردشگر از سراسر کشور دارد، افزود: باید ظرفیت گردشگری تهران از جمله زیرساخت هایی همچون هتل و رستوران مناسب تامین شود ضمن اینکه گردشگری همچنین ظرفیت مناسبی برای اشتغال زایی است.
عیسی فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 17 درصد جمعیت کشور ساکن تهران هستند افزود: تهران در بسیاری از زمینه ها از جمله سرانه ورزشی از استان های محروم کشور است.
وی ادامه داد: برخی مناطق تهران با 380 هزار نفر جمعیت حتی یک سانت سرانه ورزشی ندارد و عدالت سرانه ورزشی نیز در تهران اجرا نشده است.
فرهادی گفت: اگر وزیر ورزش و جوانان در یکسال 20 درصد اعتبارات ملی را در اختیار تهران بگذارد مشکلات این شهر برای همیشه رفع می شود.
**نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی: دولت طرح جامع مدیریت شهری را به صحن مجلس بیاورد
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه نگاه مجلس به طرح جامع مدیریت شهری جدی است افزود: به نفع دولت است که قبل از اینکه این طرح به صورت های دیگر به مجلس ارائه شود آن را ارائه کند.
پروانه مافی گفت: این طرح بسیاری از بلاتکلیفی ها در حوزه شهری را رفع کرده و زمینه ساز رفع مشکلات خواهد شد.
وی مدیریت بحران تهران را یکی از مسائل مهم ذکر کرد و افزود: شهرداری باید برای هماهنگی در این زمینه با نهادهای دیگر اقدامات موثری انجام دهد و آمادگی در این زمینه حداکثری باشد.
مافی طرح قطار شهری حومه تهران را طرحی مهم و جدی ذکر کرد وافزود: نیازمند هماهنگی بیشتر و انتخاب یک مدیریت واحد در این زمینه بین شهرداری تهران، راه آهن و مدیریت شهرک های تازه تاسیس اقماری هستیم.
وی گفت: شهرداری تهران ظرفیت عظیمی برای رفع آسیب های اجتماعی دارد و بر اساس قانون سه ماده و 23 وظیفه غیرحاکمیتی در زمینه های مختلف از جمله زنان آسیب دیده، متکدیان و معتادان باید از دولت به شهرداری واگذار شود که معطل مانده است.
**رئیس سازمان برنامه ریزی استان تهران: 10طرح ملی در زمینه ورزش در تهران بزرگ بهره برداری می شود
رئیس سازمان برنامه ریزی استان تهران گفت: 10 طرح ملی ورزشی با پیشرفت 50 درصدی در تهران بزرگ تکمیل شده و به زودی به بهره برداری می رسد.
نعمت الله ترکی نیز در پایان این نشست در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این نشست به مسائل مختلفی در حوزه ورزش، فرهنگ، جامعه و اقتصاد و سرمایه گذاری استان پرداخته شد افزود: با توجه به کمبود جدی سرانه ورزشی در تهران همه طرح های ورزشی در تهران که حداقل 60درصد پیشرفت دارند با سرعت تکمیل می شوند.
وی ادامه داد: یک مجموعه ورزشی در شهر آفتاب به نام دهکده المپیک طراحی و مطالعه شده و به زودی اجرای آن آغاز شده و تا پایان سال 99 به بهره برداری می رسد.
ترکی گفت: بخش آموزش و پرورش تهران بزرگ نیز با مشکلات جدی مواجه است از جمله اینکه سرانه دانش آموزی تهران در مقایسه با میانگین کشوری که 28 است، 32 نفر است.
وی گفت: 6846 مدرسه در تهران نیازمند نوسازی و 9900 مدرسه نیز باید مقاوم سازی شود ضمن اینکه تهران تا سال 1400 نیازمند 937 مدرسه جدید 12 کلاسه است.
ترکی گفت: امنیت شهر تهران نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با توجه به نیاز جدی تهران، 40 کلانتری احداث شود.
وی گفت: ایجاد موزه های منطقه ای نیز از مصوبات دیگر این نشست بود ضمن اینکه ساخت 30 هتل 5 ستاره نیز در تهران مورد نیاز است.
ترکی گفت: در این نشست مقرر شد تا ظرف سه ماه فعالیت واحدهای مزاحم به مکان های در حاشیه شهر از جمله شهر آفتاب منتقل شود ضمن اینکه طرح ایجاد گلخانه های صنعتی در حوزه شهر آفتاب حدفاصل اتوبان تهران قم تا فرودگاه امام خمینی(ره) برای زیباسازی مسیر اجرا می شود.
تهرام/ 6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.