به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی باقری روز سه شنبه در آیین تجلیل از خیرین مدرسه ساز منطقه 6 تهران و کلنگ زنی ساخت مدرسه گفت و گو در این منطقه اظهار کرد: شهر و استان تهران از لحاظ مقاومت مدارس، سرانه و متراژ کلاس درس برای دانش آموزان جز فقیرترین استان های کشور است.
وی گفت: بیشترین مدارس فرسوده کشور در تهران وجود دارد، به این دلیل که اولین مدارس همچون دارالفنون، رهنما و البرز در تهران ساخته شده و قدمت این مدارس 80 تا 100 سال است.
باقری با اشاره به وجود 264 مدرسه با قدمت بالای 60 سال در شهر تهران افزود: بعضی از مدارس این شهر متاسفانه آسیب پذیر بوده و در برابر طوفان و زلزله مقاومت لازم را ندارند، در زلزله مدارس باید مقر و پایگاه باشند و اگر آسیب بببند، باعث ایجاد مشکلاتی می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه از 2هزار و 500 مدرسه دولتی تهران سالانه 10 مدرسه با گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند، اظهار کرد: سالانه ساخت سه تا چهار مدرسه برای مقابله با فرسودگی مدارس تهران کافی نیست.
وی با اشاره به اینکه نوسازی مدارس فرسوده شهر تهران نیازمند عزم ملی است، ابراز امیدواری کرد: با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری، مردم، آموزش و پرورش و خیران بتوان این مدارس را حذف کرد.
باقری با اشاره به ساخت مدرسه ای با نام گفت و گو در منطقه 6 شهر تهران گفت: دانش آموزان، اولیا و خیران قرار است که در ساخت این مدرسه مشارکت کنند و در این روند شاهد مشارکت، گفت و گو و انجام کارهای خیر خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: اینکه دولت برای ساخت مدرسه ای مشارکت نکند و دانش آموزان در این کار مشارکت کنند، کمتر مشاهده شده و امیدواریم ساخت مدرسه گفت و گو به عنوان یک الگو در سطح کشور گسترش پیدا کند.

*مقاوم نبودن بعضی از مدارس تهران در برابر زلزله
سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران نیز در این آیین با اشاره به اینکه مدارس این استان از لحاظ امنیت و کیفیت تجهیزات و بنا در رده های آخر کشور هستند، اظهار کرد: بعضی از مدارس استان تهران در برابر زلزله و طوفان مقاوم نیستند.
ناصر فتحی گفت: برای تامین امنیت فضای مدارس و حذف مدارس فرسوده نیازمند هزینه های زیادی هستیم که این امر نیز با مشارکت دولت، مدارس و خیران امکانپذیر است.
فتحی افزود: مدارس مناطق 11، 12، 6، هفت و هشت به ترتیب دارای بیشترین مدارس تخریبی هستند که باید برای نوسازی این مدارس چاره ای اندیشیده شود.

*وجود کلاس های 12 متری با 30دانش آموز در منطقه 6 تهران
مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران نیز در این آیین با بیان اینکه مدارس این منطقه از لحاظ فیزیکی بسیار محدود بوده و قدمت آنها بسیار بالاست، اظهار کرد: حیاط بعضی از مدارس این منطقه کوچک است و در کلاس های 12 متری 30 دانش آموز تحصیل می کنند.
جواد نظریان با اشاره به ساخت مدرسه ای با نام گفت و گو در منطقه 6 تهران افزود: در ساخت این مدرسه، مشارکت مدیران، معلمان و دانش آموزان و اولیا و گفت و گو مدنظر قرار گرفته، کشور برای دستیابی به توسعه نیازمند گفت و گو است و این فرهنگ باید در آموزش و پرورش نهادینه شود.
در پایان این آیین، کلنگ ساخت مدرسه گفت و گو با حضور محمد رضا حافظی رئیس مجمع خیران مدرسه ساز، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ناصر فتحی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، داریوش فرهود پدر علم ژنتیک ایران و خیر مدرسه ساز و جمعی از مسئولان حاضر به زمین زده شد.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.