عباسعلی باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود 700 مدرسه تهران قدمت بالای 40 سال داشته واز این تعداد نیزحدود یکصد مدرسه به دلیل وضعیت نامناسب کاملا خالی بوده، کاربری دیگر داشته و از آنها استفاده آموزشی نمی شود.
وی گفت: حدود یکهزار مدرسه تهران نیازمند مقاوم سازی است و سازه های این مدارس باید تقویت شود.
باقری با بیان اینکه میانگین جمعیت دانش آموز در هر کلاس درس 32 نفر است، افزود: حتی جمعیت بعضی از کلاس های درس 36 تا 37 نفر است، اگر بخواهیم این میانگین به 28 دانش آموز برسد، نیازمند 600 مدرسه جدید هستیم.
باقری افزود: به عنوان مثال تخریب و بازسازی هریک از 700 مدرسه با قدمت بالای 40 سال، نیازمند 2 میلیارد تا 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است .
وی ادامه داد: در کل تخریب و بازسازی این مدارس نیازمند حدود 2هزار میلیارد تومان اعتبار، رفع کمبود مدارس نیازمند یکهزار و 300 تا یکهزار و400 میلیارد تومان بوده و مقاوم سازی مدارس را می توان با اعتبار کمتری انجام داد.
وی با بیان اینکه باید بودجه و اعتبار دولتی ویژه ای برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده اختصاص پیدا کند، اظهار کرد: در قانون پنج ساله ششم، 3 هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شده اما تاکنون عملیاتی نشده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این شهر از لحاظ فضای آموزشی جز فقیرترین استان های کشور است، افزود: متاسفانه زمانی که صحبت از اختصاص بودجه برای ساخت فضای آموزشی و تخریب و بازسازی مدارس فرسوده شهر تهران می شود، اعتباری به این شهر اختصاص پیدا نمی کند.
باقری گفت: خیران مدرسه ساز ساکن تهران در استان های دیگر سرمایه گذاری می کنند و گمان نمی کنند که تهران کمبود فضای آموزشی دارد که باید آنان را تشویق کنیم در این شهر سرمایه گذاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، بهره مندی از فرصت های قانونی و تبدیل فضای آموزشی بدون استفاده به کاربری بالاتر و جذب سرمایه برای ساخت مدارس جدید را از دیگر راهکارهای ایجاد فضای آموزشی در شهر تهران عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال در محدوده بازار تهران همچون گذشته ما نیازی به مدرسه نداریم و مدارس این محدوده خالی و بدون استفاده است که ما می توانیم این مدارس را تجاری می کنیم و با اعتبار به دست آمده چهار یا پنج مدرسه جدید در مناطق دیگر تهران که نیاز است، ساخته شود.
بیش از یک میلیون دانش آموز در شهر تهران تحصیل می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.