به گزارش ایرنا، حسین محمدی روز چهارشنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی دماوند، اظهار داشت: این شهرستان بر اساس شاخص های کتابخانه‌ای و سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جایگاه خوبی قرار دارد اما همچنان تا وضعیت ایده‌آل فاصله داریم.
وی با بیان اینکه هرچه فضای کتابخانه بیشتر باشد تعداد منابع و عضو افزایش خواهد یافت، بیان کرد: با توجه به شاخص تعداد اعضا در سند چشم‌انداز، برای شهرستان دماوند به ازای هر 100 نفر 27 نفر عضو در نظر گرفته شده و باید 27 درصد از جمعیت شهرستان دماوند عضو کتابخانه‌های عمومی باشند که این میزان در حال حاضر 2.19 بوده و رتبه هفتم در سطح استان را داریم.
محمدی در خصوص تعداد منابع افزود: در هر کتابخانه باید به ازای هر نفر چهار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی داشته باشد که در حال حاضر در این خصوص رتبه چهارم استان را داریم و فاصله تا حد مطلوب بسیار زیاد است .
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند نقش خیرین در این خصوص را بسیار موثر ارزیابی کرد و اظهارداشت : هم اکنون به همت خیرین زمینی در شهر رودهن در اختیار ما قرار گرفته که امیدواریم شاهد توسعه این مهم باشیم.
محمدی با بیان اینکه در سطح شهرستان دماوند چهار کتابخانه و2 کتابخانه مشارکتی در مسجد جامع دماوند و ندامتگاه وجود دارد، افزود: در ندامتگاه با توجه به مراجعان، فعالیت‌ها در جهت تربیت و بازآفرینی افراد بسیار چشم‌گیر است.
وی ادامه داد: کتابخانه سیار نیز 10 روستای پرجمعیت شهرستان دماوند را پوشش می‌دهد و امیدواریم بتوانیم در سطح روستاها کتابخانه ثابتی در جهت ارائه خدمات راه‌اندازی کنیم.
محمدی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های ساخته شده مربوط به سال 77 و 80 است و تنها کتابخانه سیار به آنها افزوده شده است که برای توسعه این بخش منتظر تخصیص اعتبار هستیم.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند در خصوص برنامه‌های پیشنهادی در سال جاری تصریح کرد: برنامه‌های ترویجی، آموزشی، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی مدنظر ما قرار دارد همچنین سال گذشته بالغ بر 40 نشست کتابخانه‌ای در سطح شهرستان برگزار و درهرنشست 6 کتاب معرفی گردید که می‌توان گفت 240 عنوان کتاب در سال گذشته معرفی شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.