به گزارش ایرنا ، محدوده شهر ورامین، حد فاصل شهرستان های قرچک و پیشوا مسیری مستقیم و 10 کیلومتری است که این روزها به محل عرضه انواع و اقسام محصولات کشاورزی و سایر ملزومات زندگی افراد تبدیل شده و توقف ده ها خودرو وانت بار عملا در این مسیر پر تردد، برای افراد پیاده و خودروهای عبوری مشکلاتی به وجود آورده است.
این وانت بارها بدون هیچ گونه مشکل و مزاحمتی از سوی مسئولان ذیربط اقدام به فروش هندوانه ، خربزه ، طالبی ، ملون ، خیار ، گوجه ، سیب و پرتغال ، کاهو ، هویج ، سیر ، مایع ظرفشویی ، ماهی ، مرغ زنده ، لباس ، ادوکلن ، لوازم تزئیناتی و بسیاری از اقلام دیگر می کنند و هر کدام برای خود جایگاه خاصی دارند و اجازه توقف به سایر خودروهای دوره گرد را نمی دهند.
بسیاری از این افراد به صورت شبانه روزی در کنار خیابان توقف می کنند و با تاریکی هوا به راحتی از تیرهای برق وسط بلوار اصلی شهر، برای روشنایی محل کسب خود برق می گیرند.
تجهیز این وانت بارها به دستگاه کارت خوان باعث شده تا تعداد بیشتری مشتری به خرید از آن ها ترغیب شوند و این امر بر مشکلات ترافیکی خیابان اصلی ورامین افزوده است.
معاون خدمات شهری شهرداری ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: جمع آوری خودروهای دوره گرد و فروشنده میوه و تره بار ، بارها از سوی شهرداری صورت گرفته ولی به دست آمدن نتیجه مطلوب در گرو همکاری سایر نهادها و ارگان ها بستگی دارد.
سید ابوالفضل قاسمی افزود: شهرداری و پلیس راهور شهرستان ورامین با برگزاری جلسات مشترک ، 17 نقطه را برای استقرار این خودروها در نظر گرفته که تا کنون امکان انتقال آن ها به مکان های تعیین شده میسر نشده است.
وی این مناطق را شامل بلوار قائم جنب بیمارستان مفتح ، بلوار الغدیر ، ضلع جنوبی بیمارستان مفتح ، ضلع جنوبی پل رو گذر امام رضا(ع) ، میدان امامزاده سکینه بانو ، مقابل امامزاده یحیی کهنه گل ، بلوار امام خمینی(ره) شهرک رضی ؛ جنب انبار مخابرات ، بلوار امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد ، جنب هتل شایان و جنب بیمارستان 15 خرداد اعلام کرد.
وی تأکید کرد: درصورت برگزاری طرح مشترک شهرداری ، پلیس راهور ، اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف می توان مشکل توقف این خودروها را از سطح شهر ورامین برطرف کرد.
رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین نیز گفت: پلیس تاکنون بارها با اعمال قانون و حتی توقیف خودرو ، نسبت به رفع این مشکل ترافیکی اقدام کرده است.
سرگرد داود عبدالملکی افزود: پلیس راهور این آمادگی را دارد که با همکاری شهرداری ، نسبت به انتقال وانت بارهای فروشنده میوه و تره بار از خیابان های اصلی به مناطق تعیین شده اقدام کند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.