به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب اله آصفی روز چهارشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:به گفته اداره راه و شهرسازی ، پیمانکاران این اداره در مرکز استان مستقر هستند و ارائه خدمات به علت استقرار این پیمانکاران در مرکز استان با تاخیر انجام می شود لذا استقرار پیمانکاران راه و شهرسازی در یکی از شهرهای شمالی خوزستان برای تسریع در خدمات رسانی ضروری است.
وی در خصوص یک طرفه کردن خیابان شریعتی خیابان اصلی مرکز شهر دزفول نیز گفت: طبق مصوبه پیشین شورای ترافیک،مقرر شد دوربرگردان های خیابانهای شریعتی به منظور کم کردن بار ترافیکی و استفاده از خیابانهای فرعی حذف شوند و اثرات مثبت و منفی آن بررسی شود.
وی افزود:تاکنون دو مورد از دوربرگردان های خیابانهای شریعتی حذف شدند که طبق بررسی های انجام شده اثر مثبتی برجای گذاشته و ضمن کم شدن ترافیک خیابان شریعتی رانندگان ناچار به تردد در خیابانهای فرعی شده اند .
فرماندار دزفول گفت:این اقدام ضمن کاهش ترافیک باعث توسعه و رونق اقتصادی خیابان های اطراف و فرعی شریعتی و همچنین تعدیل قیمت ملک در خیابان شریعتی شده است ضمن اینکه یکی دیگر از دوربرگردان های این خیابان نیز حذف می شود.
آصفی در خصوص پارک خودرو در خیابان شریعتی نیز گفت:اگر در خیابان شریعتی پارک بان تعبیه شود تا در ازای زمان مشخص پارک خودرو مبلغی اخذ شود هم اشتغالزایی می شود و هم خودروها در خیابان اصلی شهر که تردد زیادی صورت می گیرد برای ساعت ها رها نمی شوند و خودروها را در پارکینگ های راه اندازی شده پارک می کنند.
وی افزود:در مکان هایی که پارک بان در نظر گرفته شده سرقت خودرو تقریبا به صفر رسیده و اثرات خوبی داشته است.
***توسعه گردشگری در روستای مطهری دزفول
فرماندار دزفول گفت:با توجه به موقعیت جغرافیایی روستای مطهری دزفول و احداث استخر ماهی جنب این روستا در نظر داریم این روستا را به یک روستای گردشگری تبدیل کنیم که گردشگران ضمن بازدید از استخر ماهی و صید ماهی از ظرفیت گردشگری آن استفاده کنند.
وی افزود:در بازدیدی که از روستای مطهری انجام شد موانع بتنی در پل کانال این روستا مشاهده شد که باعث حوادث رانندگی شده اند که این موضوع در شورای تامین شهرستان دزفول بررسی خواهد شد تا از بروز مشکلات و چنین حوادثی جلوگیری شود.
***وقوع 13 تصادف و فوت 2 نفر در یک نقطه ترافیکی دزفول در یک ماه
فرمانده پلیس راه آوج دزفول نیز گفت:در یک ماه اخیر 13 مورد تصادف در مسیر روستای پیروزی به روستای مطهری اتفاق افتاده که 2 نفر در این حوادث کشته شدند.
مرتضی پناهی افزود:وجود شانه و دور بودن دوربرگردان باعث شده رانندگان مسیری را به صورت خلاف طی کنند که این اقدام حوادث خونبار رانندگی را رقم زده است.
وی با اشاره به اینکه این مسیر نیاز به جان پناه ،خط کشی و روشنایی دارد خواستار حل مشکلات وکاهش تصادفات شد.
وی افزود:در دو ماه گذشته از محل پاسگاه شمس آباد و روبروی شهرک زراعی سه نفر در تصادف جان باختند که یکی از این تصادفات بر اثر برخورد خودرو با عابر پیاده و 2 مورد نیز مربوط به تصادف موتورسیکلت بوده است.
پناهی همچین گفت:اهالی روستای انجیرک برای رفتن به روستای خلطه باید از یک کانال آبیاری کشاورزی عبور کنند که بعلت نبود پل در این کانال مجبورند تا خیابان اصلی سمت خلطه پیش روند و مسیری هرچند کوتاه را خلاف طی کنند که این امر حادثه خیز شده است.
وی اظهار کرد:تعریض جاده آوج به سمت سیاه منصور از سوی پیمانکار در حال اجراست و بخشی از آن از دو ماه پیش تمام شده ولی روشنایی و تابلو ندارد که باید نسبت به تامین روشنایی و نصب تابلو در این جاده اقدام شود.
وی همچنین گفت:تردد در جاده شهرهای صفی آباد،میانرود و شهرهای اطراف آن بسیار بالاست در حالی که ورودی این شهرها از نظر ترافیکی نیازمند مناسب سازی است ضمن اینکه در یک حادثه تصادف در جاده میانرود هفت نفر کشته شدند ولی اقدامی برای ایمن سازی محل حادثه خیز جاده نشد.
پناهی گفت:در برخی موارد شاخه درختان مانع مشاهده تابلوهای رانندگی شده است که باید در خصوص هرس آنها اقدام کرد ضمن اینکه بلوار ملاصدرا به سمت کمربندی نیز رانندگان با سرعت بالا رانندگی می کنند که ممکن است حادثه ساز شود لذا باید در ای بلوار سرعت گیر نصب شود.
فرمانده پلیس راه آوج در شهرستان دزفول اضافه کرد:عرضه میوه در محل سه راهی روستای منتظری و تجاوز به حریم جاده نیز حادثه ساز شده است.
فرماندار دزفول در این خصوص گفت:در شرایطی که جوانان از بیکاری رنج می برند نباید مانع میوه فروشی این افراد شد ولی اگر پیش روی این افراد به جاده امنیت مردم را تحت تاثیر قرار می دهد باید نسبت به عقب نشینی آنها اقدام شود .
مقرر شد اعضای شورای ترافیک شهرستان دزفول از محل های مورد بحث بازدید و در خصوص حل مشکلات آنها با همکاری شهرداری،اداره راه و راهور اقدام شود.
سرهنگ تورج کردعلیوند رئیس پلیس راهور دزفول نیز در خصوص ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در رابطه با پارک حاشیه ای و پارکبان مطالبی ارائه کرد.
عبدالحسین پوررکنی معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:از شهر شمس آباد به سمت شهر دزفول به فاصله 2 کیلومتر مشکل روشنایی وجود دارد که باید برای برطرف کردن آن اقدام کرد.
منصور نظریان سیاه پوش رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول نیز گفت:در حال بررسی نقاط حادثه خیز این مسیر هستیم تا سرعت گیر در نقاط حادثه خیز نصب شود .
وی افزود:برای حل مشکل روشنایی این مسیر نیز قرار است امسال اقدام شود .
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.