دکتر حسین لیاقتدار روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح سلامت اجتماع محور، یکی از مهمترین طرح های دانشگاه شهید بهشتی است که در محله های تحت پوشش شبکه بهداشت به مدت دو سال اجرا می شود.
وی افزود: با بررسی مناطق مختلف شهرستان قرچک ، طرح سلامت اجتماع محور در منطقه پوئینک اجرا می شود و طی آن سلامت افراد از نظر جسمی ، روانی و سلامت اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد.
لیاقتدار تصریح کرد: در اجرای این طرح که با حضور دانپزشک، پزشک ، روانشناس ، دکتر تغذیه ، ماما و مراقب سلامت برگزار می شود ، سلامت جسمی و روانی افراد محله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی گفت: همچنین نیروهای آزمایشگاهی با حضور در محل اجرای این طرح، از افراد نمونه گرفته و به آزمایشگاه ارسال می کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان قرچک گفت: ویزیت مراجعین به صورت کاملا رایگان و آزمایشات نیز با تعرفه بسیار اندک انجام می شود.
وی افزود: رئیس اجرای این طرح فرماندار و دبیر آن شبکه بهداشت و درمان است و طی آن کلیه مسائلی که می تواند سلامت اجتماعی افراد را نیز با مخاطره مواجه کند ، بررسی شده و با دستور فرماندار نسبت به رفع آن اقدام می شود.
لیاقتدار تصریح کرد: گاه رها شدن فاضلاب و یا نصب یک سرعتگیر می تواند سلامت روانی افراد را با خطر مواجه کند که تلاش می شود طی دو سالی که این طرح در شهرستان قرچک برگزار ، این مشکلات برطرف شود و در پایان طرح ، منطقه ای نمونه عاری از مشکلات جسمی ، روانی و اجتماعی به وجود آید.
قرچک با 300 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.