به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در همایش نقش روحانیت و حاکمیت در ارتقای سلامت مادران در زاهدان اظهار داشت: مادر به واسطه اینکه منبع عطوفت و محبت است بیشتر مورد توجه و عنایت اسلام قرار دارد و دستورات ویژه ای برای رعایت حقوق و احترام مادر در مبانی و متون دینی به چشم می خورد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: آموزش روش های صحیح زندگی به مردم به خصوص مادران برای ارتقای سلامت از مهمترین وظایف مجموعه بهداشت و درمان است.
دکتر حسین ملک افضلی یکی از بنیانگذاران نظام شبکه بهداشت و درمان کشور نیز در این همایش گفت: با توجه به نقش چشمگیر سلامت مادران در ترسیم سلامت جامعه، در زمان طراحی و پیاده سازی نظام شبکه بهداشت و درمان بخش بهداشت خانواده و در راس آن بهداشت مادر و کودک مد نظر بود.
وی افزود: همه اقداماتی که در زمینه برنامه های بهداشت خانواده انجام شده با نگاه به سلامت مادران از طریق فاصله گذاری بارداری ها، رعایت سن مناسب بارداری و ارتقای شاخص های تغذیه و سلامت روان آنان بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این همایش گفت: از حدود یک سال قبل با هدف اجتماعی شدن سلامت، ساختار معاونت اجتماعی در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه شده است.
سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: برگزاری همایش نقش روحانیت و حاکمیت در ارتقای سلامت مادران حاکی از شناخت اهمیت و جایگاه عوامل اجتماعی در روند توسعه گروه های آسیب پذیر جامعه است.
وی افزود: هم اینک رعایت اصول خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی در چهار محور تغذیه مناسب، فعالیت بدنی کافی، پرهیز از مصرف دخانیات و رعایت اصول بهداشت روان روند ابتلا به بیماری های مزمن غیر واگیر را کنترل خواهد کرد.
وی تصریح کرد: رعایت اصول خود مراقبتی توسط مادران علاوه بر حفظ سلامت خود آنان، به ترویج رفتارها و سبک زندگی سالم در خانواده و جامعه منجر خواهد شد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.