به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این آیین گفت: مرکز خدمات سلامت دهان و دندان شهر اهرم به مساحت 123 متر مربع با پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اجرای تفاهم نامه استانداری بوشهر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث و تجهیز شد.
سعید کشمیری افزود: راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی و ایجاد مرکز خدمات سلامت دهان و دندان برای ایجاد عدالت و دسترسی به خدمات سلامت در همه مناطق است.
وی اضافه کرد: هدف از ساخت این مرکز، پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در گروه های سنی کودکان 6 تا14سال، ارائه آموزش ها و انجام اقدام های پیشگیرانه مادران باردار و شیرده برای شاخص پوسیدگی دندان است.
کشمیری یادآور شد: با توجه به گستردگی حوزه سلامت، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی فقط 30درصد از فعالیت های این حوزه را پوشش می دهد و برای تحقق هدف 'سلامت برای همه و در همه جا' همکاری سایر سازمان ها و نهادها ضروری است.
وی ادامه داد: سطح خدمات ارائه شده در بخش بهداشت دهان و دندان در شهرستان تنگستان خوب است و امیدورایم با افتتاح این مرکز اقدام های پیشگیرانه بهداشتی در این زمینه به صورت منسجم تر ادامه یابد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: برای اجرای این طرح های بهداشتی 11 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده است.
عادل مقدس افزود: در مرکز خدمات سلامت دهان و دندان خدمات سطح 1 و2 دندانپزشکی شامل معاینات، کشیدن دندان، ترمیم کامپوزیت و آمالگام، جرمگیری، فیشور سیلنت، پالپ زنده و آموزش های مربوط به سلامت دهان و دندان برای کودکان زیر14 سال و مادران باردار و شیرده به صورت رایگان و برای سایر افراد با تعرفه دولتی ارائه می شود.
همچنین عملیات اجرایی 2 واحد پانسیون پزشکان با 130 متر زیربنا در بیمارستان امام حسین (ع) اهرم با سه میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و وزارت بهداشت آغاز شد.
شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان در فاصله 50 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.