به گزارش ایرنا، سمیع الله حسینی مکارم روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند احداث خط 6 مترو در جمع خبرنگاران افزود: پروژه تکمیل خط 6 مترو بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار سیویل (عملیات عمرانی پروژه) آن انجام و تامین تجهیزات آن باقی مانده است.
وی با بیان اینکه ادامه این خط تا پایان امسال به بهره برداری می رسد اظهار کرد: پیش بینی می شود با افتتاح این خط یک میلیون سفر به تعداد سفرهای مترو افزوده شود.
مکارم اضافه کرد: خط 6 مترو به طول 32 کیلومتر یکی از خطوط راهبردی مترو تهران است که در طرح توسعه ای طول این خط به 39.5 کیلومتر افزایش یافت.
وی در خصوص خط هفت مترو نیز گفت: بخشی از این خط تا پایان اردیبهشت ماه و کل بخشی که به دلیل تامین ایمنی تعطیل شده بود تا پایان مرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.
سرپرست شهرداری تهران با اشاره به مجوز انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت خاطر نشان کرد: بانک عامل مشخص و با شرکت تامین سرمایه نیز تبادل نظر شده است و علاوه بر آن مقدمات انتشار 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت تا پایان خرداد ماه فراهم می شود.
وی افزود: پیش بینی می شود با بهره برداری از خط 6 و هفت مترو میزان استفاده از ناوگان حمل و نقل ریلی از ۱۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.
مکارم در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص قرار گرفتن نامش در فهرست گزینه های پیشنهادی برای شهردار تهران اظهار کرد: تا زمانی که سرپرست هستم در تصمیم گیری شورا مداخله نمی کنم اما اگر شورا در این زمینه تصمیم بگیرد تابع نظر شورای شهر هستم.
وی افزود: تصمیم گیری برای تصدی شهردار توسط شورای شهر انجام می شود و ما هیات عامل انجام کارها هستیم.
خط 6 مترو تهران که دارای 31 کیلومتر و 30 ایستگاه است از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین با خط 2، در ایستگاه هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.
خط 7 که عمیق‌ترین خط متروی تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه متروی میدان محمدیه، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط دو، در ایستگاه متروی توحید با خط چهار و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب گردیده و در انتها به میدان کتاب (نام‌های قدیمی: میدان فرحزادی، میدان بوستان) در سعادت آباد می‌رسد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9353/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.