به گزارش ایرنا، سعید خال روز یکشنبه در دیدار مدیر آرامستان های اهواز با هدف همکاری و تبادل تجربیات افزود: مدیریت سازمان بهشت زهرا(س) از همکاری مشترک، تبادل نظر و ارائه راهکارهای جدید با سایر آرامستان های کشور استقبال می کند و آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار سایر آرامستان ها قرار دهد.
وی ایجاد 'کانون تطهیر کنندگان داوطلب' توسط سازمان بهشت زهرا(س) را یکی از ازرشمندترین اقدامات و تجربیات این سازمان در جهت جلب مشارکت مردم عنوان کرد و یادآور شد: شرکت کنندگان در این طرح پس از گذراندن مراحل تئوری و عملی وارد سالن های تطهیر شده و امور تطهیر اموات که کار شرعی و واجب کفایی است را به صورت داوطلبانه انجام می دهند.
خال تاکید کرد: تجربه موفق این طرح باید در سایر استان های کشور نیز اجرا شود تا در زمان های بحرانی و وقوع بلاهای طبیعی با مشارکت مردم جوابگوی تعداد بالای متوفیان باشند.
مدیرعامل آرامستان های اهواز نیز در ادامه با استقبال از همکاری 2 جانبه بر استفاده از تجربیات ارزشمند بهشت زهرا(س) تاکید کرد و گفت: انجام امور متوفی مستقیم با روح و روان مردم در ارتباط است و باید خدمات دهی مناسب در این زمینه انجام گیرد.
سیاوش محمودی افزود: تجربیات بهشت زهرا(س) در زمینه امور مالی از جمله راهکارهای درآمدزایی، کاهش هزینه های سازمانی، استفاده از مشارکت های مردمی در فعالیت های داوطلبانه باید در آرامستان های اهواز به کار گرفته شود.
بهشت زهرا(س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران قرار دارد، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال 1349 خورشیدی آغاز شد.
بهشت زهرا ابتدا 314 هکتار وسعت داشت که در سال 1376 بخش شمالی به مساحت 110 هکتار و در سال 1387 بخش شرقی به مساحت 160 هکتار خریداری و به آن اضافه شد.
بهشت زهرا در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار متوفی را در خود جای داده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.